Marjaana Suutarinen Vaasan yliopiston Levón-instituutin johtajaksi

Tekniikan tohtori Marjaana Suutarinen on nimitetty Vaasan yliopiston erillislaitos Levón-instituutin uudeksi johtajaksi. Hän aloittaa tehtävässä 1. kesäkuuta 2020.
Marjaana Suutarinen

Marjaana Suutarinen on toiminut viime vuodet liikkeenjohdon koulutuksen, konsultoinnin ja kansainvälisen koulutusviennin parissa. Hän siirtyy Vaasan yliopistoon Finland International Education Oy:stä, jonka toimitusjohtajana hän on toiminut vuoden 2019 alusta. Aiemmin Suutarinen on toiminut muun muassa koulutuspalveluiden kaupallistamisen parissa, ollut mukana tutkimus- ja tuotekehitystoiminnassa sekä kehittänyt uusia liiketoiminta- ja asiakaspalvelumalleja kotimaisilla ja kansainvälisillä markkinoilla.

– Vaasan yliopisto kehittää voimakkaasti koulutustarjontaansa Suomessa ja kansainvälisesti. Erillislaitoksena toimiva Levón-instituutti tarjoaa osana kokonaisuutta kattavan valikoiman koulutuspalveluita mukaan lukien MBA-tutkinnot, jatkuvan oppimisen palvelut sekä avoimen yliopiston koulutusta. Marjaanalla on mittava kokemus koulutuspalveluiden kaupallistamisesta Suomessa ja kansainvälisesti. Hänen näkemyksensä ja kokemuksensa avulla tuotteistamme koulutustarjontaamme entistä asiakaslähtöisemmin ja kansainvälisemmin, kertoo rehtori Jari Kuusisto.

Suutarinen on yliopiston johtoryhmän jäsen. Hänen tehtäviinsä kuuluu Levón-instituutin aikuis- ja täydennyskoulutuksen voimakas kehittäminen tehokkaasti ja asiakaslähtöisesti.

– Lähden tehtävään innostuneena, ja odotan kovasti yhteistyötä yliopistoyhteisön ja elinkeinoelämän kanssa. Näen tässä valtavasti mahdollisuuksia kehittää ja edistää asioita yhdessä, jopa kansainvälisesti. Yliopistot ovat minulle entuudestaan tuttu työympäristö, johon paikallinen verkosto ja toimintamalli tuo kuitenkin oman ainutlaatuisen lisänsä, sanoo Marjaana Suutarinen.

Lisätietoja:

rehtori Jari Kuusisto, p. 029 449 8291