In memoriam: työelämäprofessori Glenn Edens

Image
Vaasan yliopiston työelämäprofessori Glenn Edens menehtyi viime viikolla. Hänen merkittäviä saavutuksiaan niin yliopiston kuin tuotantotalouden ja johtamisen aloilla tullaan kaipaamaan syvästi.

Glenn oli arvostettu opettaja, joka opetti Transformation Design -kurssia suurella intohimolla ja inspiroi lukuisia opiskelijoita.

Akateemisen työnsä lisäksi Glenn oli uraauurtava keksijä, joka tunnettiin ensimmäisen kannettavan tietokoneen kehittäjänä. Hänen pitkä uransa sisälsi merkittäviä tehtäviä tunnetuissa yrityksissä, kuten Xerox, AT&T, Sun Microsystems ja Xinova, joissa hän johti merkittäviä projekteja, jotka muuttivat monien yritysten toimintaa.

Konsulttina Glenn teki yhteistyötä lukuisten organisaatioiden kanssa – suurista kansainvälisistä toimijoista, kuten Apple ja Intel, aina pohjoismaisiin startup-yrityksiin, kuten Fira ja Flow Technologies. Hän tarjosi näille yrityksille strategisia näkemyksiään ja syvällistä ymmärrystään teknologiasta ja liiketoiminnasta. Hänen perintönsä johtajana, mentorina ja innovaattorina tulee elämään yhteisössämme vielä pitkään.

Glenn ei ollut pelkästään arvostettu ammattilainen, vaan myös pidetty kollega ja ystävä. Hänen lämpönsä, viisautensa ja omistautumisensa jättivät jäljen kaikkiin, jotka saivat tuntea hänet.

Lähetämme lämpimät osanottomme hänen vaimolleen, perheelleen, ystävilleen ja kaikille, joita Glennin elämä on koskettanut.

Raine Hermans, Tekniikan ja innovaatiojohtamisen yksikön dekaani

Kuvassa Glenn Edens nauttimassa Suomen kesästä ystäviensä kanssa.