Minna Canthin ja tasa-arvon päivä 19.3.

symbols
Vuonna 2022 Minna Canthin päivää, tasa-arvon päivää vietetään lauantaina 19.3. Päivä on vakiintunut liputuspäivä.

Minna Canth (1844–1897) oli suomalainen kirjailija ja yhteiskunnallinen vaikuttaja. Canthin elämäntyö on vaikuttanut suuresti Suomen kehittymiseen tasa-arvon ja koulutuksen edelläkävijämaaksi. Canth on ensimmäinen suomalaisnainen, jolla on oma liputuspäivä.

Lisätietoja Minnan Canthin ja tasa-arvon päivästä

Tasa-arvo ja yhdenvertaisuus tarkoittavat syrjimättömyyden ja tasavertaisten mahdollisuuksien varmistamista kaikille. Vaasan yliopiston tasa-arvo- ja yhdenvertaisuustyöryhmä edistää sukupuolten välistä tasa-arvoa mm. vahvistamalla tasa-arvomyönteistä ilmapiiriä sekä ylläpitämällä tasa-arvoon ja yhdenvertaisuuteen liittyviä dokumentteja.