Mitä LUMA-keskus Pohjanmaassa tapahtuu syksyllä 2024 - Save the dates!

Auringonnousu ruohosta
LUMA-keskus Pohjanmaan syksy 2024 on täynnä toimintaa! Tässä lyhyt kooste siitä, mitä on tulossa. Tallenna itsellesi tärkeät päivämäärät kalenteriin. Aikainen lintu madon nappaa!

Syksyllä 2024 panostamme erityisesti toiminnan tarjoamiseen laajemmin toimialueellamme Pohjanmaan ja Etelä-Pohjanmaan alueella. Luvassa on muun muassa koulukiertue, tiedetupia ja tietenkin opintokäyntimahdollisuuksia Vaasan yliopistolle ja SAGA-tiedeluokkaan.

Syksyn tapahtumien tärpit

• Lukuvuoden 2024-2025 avajaiset avoimilla ovilla kasvattajille, opettajille ja Vaasan yliopiston henkilökunnalle sekä opiskelijoille SAGA-tiedeluokassa ti 27.8.2024. Näytteillä uusia laitteistoja mm. KUBO-robotteja, joilla voi toteuttaa ohjelmointia varhaiskasvatuksessa ja alkuopetuksessa.
  • Kutsu meidät kylään! Oivalluksia ja ideoita -kiertue valtaa syksyllä maakuntaa. Tarjoamme kolmelle alakoululle vierailupäivän, joka sisältää oppilaille suunnattuja toiminnallisia työpajoja sekä opettajille monialaisuuteen liittyvän ideapajan, jonka esimerkkiteemana on avaruus. Lähetä kutsu 31.5.2024 mennessä! Tarkemmat tiedot kiertueesta kotisivuillamme.
  • Ilmoittautuminen syksyn 2024 työpajoihin Vaasan yliopistolla ja SAGA-tiedeluokassavarhaiskasvatuksen, perusopetuksen ja toisen asteen ryhmille avautuu kotisivuillamme ma 12.8.2024.
  • ESERO Finlandin järjestämät koulutukset Vaasassa
    • ma 9.9.2024 Satelliitti -koulutus, 4.-9. -luokan opettajille
    • ti 10.9.2024 Rakettifysiikka -koulutus, yläkoulun ja lukion opettajille
  • Valtakunnallisen LUMATIKKA+ - matematiikan opetuksen ja oppimisen täydennyskoulutusohjelman lähikoulutus Vaasassa ma 30.9.2024. Lisätietoa koulutusohjelmasta kotisivuillamme. Ilmoittaudu koulutukseen Lyytissä
  • Perheille suunnatut tiedetuvat Vaasan pääkirjastossa torstaina 10.10.2024 ja tiistaina 5.11.2024. Sisältöinä:
    • Matka avaruuteen
    • Luonnon salaiset taideteokset

Ota päivämäärät ylös kalenteriisi! Tarkemmat tiedot ja ilmoittautumiset löytyvät kotisivuiltamme ja niitä päivitetään syksyn kuluessa. Tervetuloa mukaan LUMA-keskus Pohjanmaan toimintaan syksyllä 2024!