Nyyti vinkkaa 8/2022

Nyyti vinkkaa - Nyyti News

Lämpimän ja aurinkoisen sään puolesta voisi kuvitella kesän olevan parhaimmillaan. Kalenteri kuitenkin kertoo elokuun olevan jo puolessa välillä ja opintojen alkavan pikapuoliin. Meillä Nyytissä toiminta on käynnistynyt täydellä teholla kesälomien jälkeen.

Tästä uutiskirjeestä löydät tietoa elokuun ja koko tulevan syksyn tapahtumista Nyytissä. Ihan kaikki tulevan syksyn tapahtumamme eivät ole mainittuna tässä kirjeessä, joten kannattaa seurata meitä somessa tai vierailla säännöllisesti verkkosivuillamme.

Ajankohtaisimmat tiedot toiminnastamme löydät Nyytin sivuilta Instagramista, Facebookista, LinkedInistä ja Linktr.ee:stä, kuten myös Twitterissä ja Tuudosta sekä tietenkin verkkosivuiltamme.

Nyytin Chat

Vihdoin chatit jatkuvat kesätauon jälkeen!

Syksyn chatit aloittaa uusille opiskelijoille tarkoitettu chat to 18.8. ja seuraavaksi vuorossa on sivutoimisille opiskelijoille suunnattu chat to 25.8. teemalla: Sivutoiminen opiskelu – Miten kokea itsensä osaksi opiskeluporukkaa? Keskustelua herättävät tulevissa chateissä myös, kuinka päästä mukaan porukkaan päihteettömästi sekä erilaiset oppimisvaikeudet sekä -tekniikat. Chateissä on muiden opiskelijoiden lisäksi asiantuntijavieraita myös mukana juttelemassa.

Kurkkaa myös kaikki muut tulevat syksyn teemat ja chattien ajankohdat verkkosivuiltamme.

Ryhmätoimintaa syksyllä 2022

Tämä syksy tulee olemaan ryhmätoimintaa täynnä! Tulossa ovat kaikille opiskelijoille avoimena Elämäntaitokurssi sekä Yksinäisyys mielessä -vertaisryhmät. Lisäksi ryhmätoimintaa on tulossa kohdennetusti nuorille ADHD -oireisille AiDostiHooDee -ryhmässä sekä mieheksi itsensä identifioiville opiskelijoille MiehenTila -vertaisryhmissä. Lisäksi myös aikuisemmille opiskelijoille on luvassa omia vertaistuokioita.

Syksyn ryhmien aikataulu

• Yksinäisyys mielessä -vertaisryhmät 5.9.-16.10. & 27.9.-8.11.2022
  • MiehenTila -vertaisryhmät 30.8.2022 alkaen
  • Elämäntaitokurssi® -vertaisryhmä 3.10.-4.11.2022
  • Aikuisempien opiskelijoiden vertaistuokiot 17.10.-14.11.2022
  • AiDosti HooDee -ryhmä ADHD-oireisille nuorille 27.10.-1.12.2022

Seuraavassa lisätietoa MiehenTila-vertaisryhmistä. Muista ryhmistä lisätietoa verkkosivuiltamme.

Vertaisryhmiä verkossa 18–29-vuotiaille korkeakouluissa opiskeleville miehille

Ryhmissä keskustellaan miesten mielenterveydestä ja jaksamisesta. Vertaisuuden avulla pyritään edistämään mielen hyvinvointia, osallisuuden kokemusta ja kykyä puhua mielenterveydestä.

Lisätietoa vertaisryhtmistä.

Ilmoittaudu elo-syyskuun vaihteessa alkaviin ryhmiin tästä.

Save the date: Haku NyytiCoachingiin starttaa 19.9.2022

Ovatko opintosi loppusuoralla? Haluaisitko saada coachausta oman suuntasi löytämiseen ja potentiaalisi tunnistamiseen? Kaipaisitko tukea työelämään ja -uraan liittyvien tavoitteidesi kirkastamiseen?

NyytiCoachingissa tämä on mahdollista! Coachingprosessiin sisältyy kolme yksilövalmennustapaamista, jotka toteutetaan verkkovälitteisesti. Coacheina toimivat koulutetut ammatticoachit.

Coaching on suunnattu opintojensa loppuvaiheessa oleville ammattikorkeakoulu- ja yliopisto-opiskelijoille sekä tohtorikoulutettaville kaikkialla Suomessa. Coaching on opiskelijoille maksutonta.

Haku syksyn NyytiCoaching-ohjelmaan starttaa maanantaina 19.9.2022 klo 10. Paikat saattavat täyttyä nopeasti, joten mikäli kiinnostuit – merkkaa ajankohta ylös ja hae mukaan!

Lisätietoa ja hakuohjeet