Nyyti vinkkaa extra

Nyytin uutiskirje-extrastamme voit lukea uusista keskusteluryhmistä sekä uusista chateistä. Kirjeestä löytyy myös linkki 16.4.2020 pidettyyn Oppimisen vaikeudet ja mielenterveys -webinaarin tallenteeseen.
Nyyti vinkkaa -logo

Uutta: avoimet keskusteluryhmät

Kaipaatko vertaistukea opintoihin, ihmissuhteisiin tai yksinäisyyteen koronakriisin keskellä?

Nyytin uusissa avoimissa keskusteluryhmissä voit jutella anonyymisti ja kaikessa rauhassa koronan vaikutuksista elämään ja saada ja antaa vertaistukea toisille opiskelijoille. Voit kirjoittaa ryhmiin mihin vuorokauden aikaan tahansa.

Nyytin vapaaehtoisetseuraavat ja ohjaavat keskusteluja. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen Hyväkysymys-palveluun ja keskustelu käydään nimimerkeillä.

Tule mukaan keskustelemaan!

Miten selviän opinnoissa koronan aikana?
Kanavalla keskustellaan siitä, miten koronaepidemia vaikuttaa opintoihin. Voit jakaa ajatuksia ja tunnelmia opiskelusta sekä antaa ja saada vinkkejä opinnoista selviämiseksi.

Yksinäisyys korona-aikana
Kanavalla jutellaan siitä, miten korona on vaikuttanut yksinäisyyteen, ja miten selvitä eristyksissä yksinäisyyden tunteiden kanssa. Voit jakaa ajatuksia ja tunteita yksinäisyydestä sekä pohtia yhdessä muiden kanssa keinoja, miten helpottaa tilannetta.

Ihmissuhteet kriisiytyy poikkeusoloissa
Kanavalla jutellaan ihmissuhteista korona kriisin keskellä, esim. kuinka hoitaa ihmissuhteita etänä tai kestää yhdessäoloa rajoitusten aikana. Voit jakaa ajatuksia ja tunnelmia pari-, ystävyys-, kaveri-, perhe- ja muistakin suhteista.

Nyyti lisää chattejä koronan johdosta

Olemme lisänneet chattejä huhti–kesäkuu ajaksi. Alta näet kaikki tulevat chattimme. Huomaathan, että chattien aika vaihtelee: tiistaisin chatit pidetään klo 15–17 ja torstaisin klo 18–20.

Huhtikuun chatit

• ti 21.4. klo 15–17:  Miten huolehdin omasta hyvinvoinnistani korona-epidemian aikana?
  • to 23.4. klo 18–20:  Hyvän ystävyyden salat
  • ti 28.4. klo 15–17:  Miten käy opintojen, kun korona estää lähiopetuksen?

Toukokuun chatit

• ti 5.5. klo 15–17:  Vaaditko itseltäsi liikaa?
  • ti 12.5. klo 15–17:  Kiristääkö eristäytyminen välejä parisuhteissa ja perheissä?
  • ti 26.5. klo 15–17:  Mistä toivoa?

Kesäkuun chatit

• ti 2.6. klo 15–17:  Valmistujaiset korona-aikana - miten juhlistaa?
  • to 4.6. klo 18–20:  Työelämään siirtyminen - ihana vai kamala muutos?
  • ti 9.6. klo 15–17:  Kestääkö oma talous koronan?
  • to 11.6. klo 18–20:  Opiskelua opiskelun perään - miten palautua kesän aikana?
  • to 18.6. klo 18–20:  Elämää sinkkuna
  • to 25.6. klo 18–20:  Itsetunto koetuksella?
  • ti 30.6. klo 15–17:  Yksinäinen kesä?

Tästä linkistä voit liittyä Nyytin chattiin

Oppimisen vaikeudet ja mielenterveys -webinaari pidettiin 16.4.2020 - katso tallenne

Kevään Opiskelijahyvinvointiverkoston verkostopäivä seminaari pidettiin webinaarina 16.4.2020. Mikäli webinaari jäi sinulta väliin, pääset näkemään tallenteen Nyytin YouTube-kanavalta.

Webinaari on osa Opiskelijahyvinvointiverkoston vuosittain koordinoimaa Opiskelijoiden mielenterveyspäivän kampanjaa.

#MITÄTEHTÄIS - OPISKELIJOIDEN MIELENTERVEYSPÄIVÄ

Opiskelijoiden mielenterveyspäivää vietetään torstaina 23.4.2020 ja sen ympärillä kampanjoidaan kahden viikon ajan 14.–24.4.2020. Tarkoituksena on herättää keskustelua opiskelijoiden mielenterveydestä sekä kutsua kaikki mukaan toimimaan mielen hyvinvoinnin puolesta.