Opetus- ja kulttuuriministeriöltä tukea Vaasan yliopiston kehittämiseen

Opetus- ja kulttuuriministeriön panostus yliopiston kehittämiskohteisiin lähes miljoona euroa.

Vaasan yliopisto valmistautuu Vaasan INKA- ja kasvusopimusohjelmien kehittämissuunnitelmiin kehittämällä erityisesti energia-alan koulutusta ja tutkimusta. Yliopisto on neuvotellut opetus- ja kulttuuriministeriön kanssa kehittämishankkeisiin kohdistuvista strategiarahoituksen tarpeista.

Ministeriö tukee yliopistoa näissä pyrkimyksissä. Viime perjantain neuvotteluissa opetus- ja kulttuuriministeriö päätti rahoittaa laboratorioiden kehitystyötä yhteensä 300 000 eurolla tällä sopimuskaudella, keskeisenä hankkeena energialaboratoriot.

Lisäksi opetus- ja kulttuuriministeriö suhtautuu myönteisesti kielikylpyopettajien koulutuksen käynnistämiseen yhteistyössä Åbo Akademin kanssa. Yhteistyökoulutukselle myönnetään erillisrahoitusta vuosittain kaudelle 2014–2016.