Palosaaren kampusalueen Lukiopäivässä ennätysmäärä tulijoita

Vaasan yliopiston ja Vaasan ammattikorkeakoulun (VAMK) järjestämä jokasyksyinen Lukiopäivä keräsi torstaina 8.10. noin 2 000 osanottajaa. Tapahtuma on kasvattanut suosiotaan vuosi vuodelta.
Minimessut Mathildan aulassa.
Tervetulotilaisuus lukiolaisille.
Ennätysmäärä lukiolaisia vieraili kampuksella.
Ylioppilasteatteri Ramppi esitteli vaasalaista opiskelijaelämää.
Minimessut Mathildan aulassa.
Nuoria kiinnosti yliopiston koulutustarjonta.
Tekniikan opetus- ja tutkimuslaboratorio Technobothniassa oli lukuisia toiminnallisia pisteitä.
Technobothniassa ihmettelemässä 3D-tulostuksen mahdollisuuksia.

Länsi-Suomen lukiolaisille suunnattuun info- ja tutustumispäivään ilmoittautui tänä vuonna ennätysmäärä vieraita. Ryhmiä saapui yhteensä 38 lukiosta muun muassa Kokkolasta, Merikarvialta, Seinäjoelta, Porista sekä Järviseudun alueelta.

Lukiopäivässä esitellään korkeakoulunaapurusten monialaista koulutustarjontaa ja viihtyisää Palosaaren merikampusta nuoria kiinnostavalla tavalla. Tarjolla oli koulutusesittelyjä, näyteluentoja ja minimessuja. Tekniikan opetus- ja tutkimuslaboratorio Technobothniassa oli lukuisia toiminnallisia pisteitä, joissa pääsi tutustumaan esimerkiksi NAO-humanoidirobotteihin, polkemaan energiaa sähköpyörällä, ohjaamaan teollisuusrobottia tai ihmettelemään 3D-tulostuksen mahdollisuuksia. Lisäksi Lukiopäivässä olivat esillä Vaasan monipuoliset urheilu- ja harrastusmahdollisuudet.

Aloitustilaisuudessa rehtorit tervehtivät lukiolaisia, lisäksi ylioppilasteatteri Ramppi esitteli vaasalaista opiskelijaelämää. Aloitustilaisuuden jälkeen opiskelijat saivat vapaasi kiertää kampuksen eri esittelypisteillä ja näyteluennoilla. Myös lukioiden opinto-ohjaajat tapasivat toisiaan OPO-kahvilassa ja kuulivat järjestäjien ajankohtaisia kuulumisia korkeakoulukentältä.