Pysäköinti kampusalueella

Vaasan yliopiston kampusalue on pysäköintikieltoaluetta ja pysäköimiseen tarvitaan yliopiston myöntämä pysäköintilupa. Yliopiston opiskelijoilla ja henkilökunnalla on oikeus pysäköidä autonsa yliopiston pysäköintipaikoille liikennemerkkien mukaisesti, mikäli autossa on kiinnitettynä voimassaoleva pysäköintitarra. Alla tarkennus pysäköinnistä.

Pysäköintitarrat uudistuvat. Vanhat siniset pysäköintitarrat eivät ole enää voimassa 31.10.2013 jälkeen, jonka jälkeen autoissa on oltava uudet pysäköintitarrat kiinnitettyinä.

Opiskelijat saavat yhden uuden, kaksi kalenterivuotta voimassa olevan pysäköintitarran rakennusten info-pisteistä. Tarraa noutaessasi sinun on esitettävä opiskelijakortti tai muu todistus, jolla osoitat opiskeluoikeuden Vaasan yliopistossa. Samalla sinun tulee ilmoittaa myös pysäköintiin käyttämäsi auton rekisteritunnus (tarrat ovat autokohtaisia). Tarra kannattaa kiinnittää heti auton ikkunaan alla olevien ohjeiden mukaisesti. Mikäli pysäköintitarra on kadonnut, käsitellään mahdollisen uuden pysäköintiluvan myöntäminen tapauskohtaisesti.

Pysäköintitarra tulee kiinnittää auton kuljettajanpuoleiseen takasivuikkunaan, ikkunan alareunaan. Mikäli auton takasivuikkunassa on tummennuskalvot, eikä pysäköintilupa ole ikkunan läpi selvästi luettavissa, tarra kiinnitetään kuljettajanpuoleisen etusivuikkunan alareunaan. Tarran on oltava kiinnitettynä yllä mainitulla tavalla ollakseen voimassa.

Auton vaihdon yhteydessä vanha tarra tulee poistaa. Uuden tarran saa vain esittämällä vanhan tarran.

Vierailijat voivat noutaa väliaikaisen pysäköintiluvan rakennusten info-pisteistä.

Opiskelijoiden ja vieraiden pysäköintipaikat on merkitty liitteenä olevaan karttaan keltaisella. Henkilökunnan pysäköintipaikat on merkitty karttaan punaisella. Henkilökunnan paikat on osoitettu myös liikennemerkkeihin kiinnitetyin lisäkilvin. Henkilökuntapaikoille saa pysäköidä vain henkilökunnalle osoitetulla pysäköintiluvalla. Muut luvat eivät oikeuta pysäköimään henkilökunnalle varatuille paikoille. Ohjeiden sekä merkkien vastaisesta pysäköinnistä seuraa kaupungin pysäköinninvalvojien määräämä pysäköintivirhemaksu, josta vastaa ensisijaisesti ajoneuvon omistajaksi merkitty henkilö.

Kampusalueella on myös muita pysäköintipaikkoja, jotka eivät ole yliopiston hallinnoimia. Yliopisto ei vastaa näiden pysäköintialueiden käytöstä.

Lisätietoja pysäköinnistä ja pysäköintiluvista kampusalueella Tilapalveluista (Luotsin 1. kerros, huone L103).