Rinta-Joupin Autoliike lahjoitti 10 000 euroa yliopistolle

Rinta-Joupin Autoliike Oy on lahjoittanut 10 000 euroa Vaasan yliopistolle, kohdennettuna kauppatieteelliselle koulutusalalle.

– Kaupan ala on meille tärkeä. Meillä on seudulla kaksi toimipistettä, joihin olemme saaneet yliopistolta hyvää henkilökuntaa. Vaasan yliopiston vaikutus säteilee voimakkaasti Pohjanmaalle ja Etelä-Pohjanmaalle. Yliopisto vaikuttaa myös myönteisesti kaupunkikuvaan. Toivomme, että näin on myös tulevaisuudessa, sanoo toimitusjohtaja Ari Rinta-Jouppi.

– Tämä merkittävä lahjoitus auttaa meidät keräystavoitteessamme puolenvälin ylitse, samalla kun kampanjamme on ajallisestikin puolivälissä. Parasta tietysti on, että Rinta-Joupin autoliike on aiemminkin lahjoittanut meille. Tämä kertoo luottamuksesta yliopistoa kohtaan, kertoo yliopiston yhteyspäällikkö Mika Palosaari.

Vaasan yliopiston edellisessä varainhankintakampanjassa Rinta-Joupin Autoliike lahjoitti yliopiston peruspääomaan myös 10 000 euroa.

Valtio tukee yliopistojen varainhankintaa myöntämällä jopa kolminkertaisen vastinrahan yliopiston keräämää yksityistä pääomaa vastaan. Vaasan yliopiston varainhankinta päättyy 30.6.2017.

Lisätietoja:
Toimitusjohtaja Ari Rinta-Jouppi, p. 050 056 1154
Yhteyspäällikkö Mika Palosaari, p. 029 449 8522

www.rinta-jouppi.com

Yliopistojen varainhankintakampanja

• Varainhankintakampanja valtakunnallisesti käynnissä 11/2014–6/2017
  • Yritykset, yhteisöt ja yksityishenkilöt voivat osallistua
  • Valtio maksaa jopa kolminkertaisen vastinrahan kerätylle summalle
  • Yli 10 000 euron lahjoituksen voi kohdentaa suoraan tietylle alalle
  • Verovähennysoikeus yritykselle ja yksityishenkilölle
  • Vaasan yliopisto käyttää pääoman tuottoa suoraan opetuksen ja tutkimuksen hyväksi