SK Tuote Oy:ltä lahjoitus Vaasan yliopistolle

SK Tuote Oy lahjoitti Vaasan yliopistolle 30 000 euroa yhtiön 40-vuotisjuhlan kunniaksi. Lahjoituksen luovuttivat perjantaina 22. toukokuuta yhtiön juhlatilaisuudessa SK Tuotteen hallituksen jäsen Tuomas Saikkonen ja yhtiön toimitusjohtaja Eero Saikkonen.
Lahjoituksen luovuttivat SK Tuotteen hallituksen jäsen Tuomas Saikkonen (2. oikealta) ja yhtiön toimitusjohtaja Eero Saikkonen (oik.). Vaasan yliopiston puolesta lahjoituksen vastaanottivat prof. Pirjo Laaksonen (vas.) ja yhteyspäällikkö Mika Palosaari.

– Haluamme vastuullisena toimijana tukea Vaasan alueen kehitystä ja näemme, että Vaasan yliopistolla on tässä kehityksessä keskeinen rooli. Vaasan yliopisto tuottaa alueen kannalta tärkeää tutkimustyötä ja yliopistosta valmistuvat nuoret mahdollistavat Vaasan menestyksen myös tulevaisuudessa, Tuomas Saikkonen toteaa.

– Tämä merkittävä lahjoitus antaa mukavasti vauhtia yliopiston varainhankintakampanjalle. Samalla se on luottamuksen osoitus opetus- ja tutkimustoimintaamme kohtaan, ja otamme sen suurella kiitollisuudella vastaan, yliopiston yhteyspäällikkö Mika Palosaari kertoo.

Perheomisteinen SK Tuote Oy on Suomen, Baltian, Venäjän sekä Pohjoismaiden johtava kiinnitys- ja erikoiskattotarvikkeita kehittävä ja valmistava yritys. Yritys on tunnettu VILPE®-tuotebrändin ilmanvaihtotuotteista.

Valtio tukee yliopistojen varainkeruuta myöntämällä kolminkertaisen vastinrahan yliopiston keräämää yksityistä pääomaa vastaan. Vaasan yliopiston varainkeruu on käynnistynyt marraskuussa 2014 ja päättyy 30.6.2017.

Yliopistojen varainhankintakampanja

• Varainhankintakampanja valtakunnallisesti käynnissä 11/2014–6/2017
  • Yritykset, yhteisöt ja yksityishenkilöt voivat osallistua
  • Valtio maksaa kolminkertaisen vastinrahan kerätylle summalle