Skaala Oy ja Vaasan yliopisto merkittävään tekniikan alan tutkimusyhteistyöhön

Skaala Oy ja Vaasan yliopisto ovat sopineet yhteistyöstä Skaalan tutkimus- ja tuotekehityshankkeessa. Merkittävä osa hankkeen tutkimustyöstä suoritetaan Vaasan yliopiston teknillisessä tiedekunnassa. Käytännössä työ tapahtuu Kauhavalle ja Seinäjoelle sijoitetun sulautettujen järjestelmien Epanet-pforessuurihankkeen puitteissa. Skaala on yksi professuurin suurimmista rahoittajista.

Tekes teki kesäkuussa Skaalan tutkimus- ja tuotekehityshankkeesta myönteisen tukipäätöksen. Tekesin osallistuminen mahdollistaa parhaiden resurssien hyödyntämisen ja varmistaa riittävän nopean aikataulun. Hanke toteutetaan vuosina 2012–2014 ja sen kokonaislaajuus on yli sata henkilötyökuukautta.

Tämän vuoden keväällä Skaala Oy ja Vaasan yliopisto julkistivat myös sopimuksen koulutusyhteistyöstä. Sopimus on kolmivuotinen, ja koulutus tapahtuu Skaala Akatemiassa.

Skaalalla yhteistyötä Vaasan yliopiston kanssa pidetään tärkeänä myös siksi, että Vaasassa on merkittävä osa Suomen energiaklusterista. Skaala tunnetaan energiatehokkaiden ikkuna- ja oviratkaisujen toimittajana.