Suunnitellut sähkökatkot mahdollisia talven aikana – näin yliopistossa toimitaan

Image
Tulevana talvena on varauduttava mahdollisen sähköpulan aiheuttamiin sähkökatkoihin. Mikäli Vaasan Sähkö joutuu säännöstelemään sähköenergiaa Vaasan alueella, se vaikuttaa myös Vaasan yliopiston toimintaan.

Mahdollisista sähkökatkoista ilmoitetaan noin päivää aikaisemmin sähköpostitse sekä opiskelijoiden uutisissa. Sähkökatkot kestävät enintään kaksi tuntia kerrallaan.

Mahdollisen sähkökatkon aikana toimimme seuraavasti:

Sähkökatkon aikana kaikki opiskelijat siirtyvät etäopiskeluun ja kampus on suljettu.

Luennot joko pidetään etänä tai perutaan sähkökatkon ajalta. Opettajat ilmoittavat tästä opiskelijoille etukäteen. Peruuntuneen luennon osalta opettaja päättää joko korvaavan luennon tai tehtäviä.

Mikäli sinulla on sähkökatkon aikana exam-tentti, ole yhteydessä exam@uwasa.fi, mikäli taas jokin muu tentti, ole yhteydessä kurssin opettajaan.

Kampuksella sähkökatko vaikuttaa seuraaviin asioihin:

- Kiinteistöissä ei ole valoja
- Ovet ovat lukossa, ja rakennuksia valvotaan (rakennuksista pääsee ulos)
- Hissit pysähtyvät
- Lounasravintolat ovat suljettu
- Exam-tenttisalissa ei voida suorittaa tenttiä
- Tietohallinnon servereillä on valmius toimia kaksi tuntia sähkökatkosta huolimatta
- Ilmastointi ja lämmitys keskeytyvät
- Veden tulossa voi olla ongelmia

Turvallisuuspäällikkö Ronald Pått, p. 029 449 8570