Suuri Sydän -palkinto 2022 Tiina Jokiselle

Tiina Jokinen peukuttaa hymyillen Vaasan yliopiston Suuri Sydän -bannerin edessä.
Vaasan yliopiston Suuri sydän -palkinto on myönnetty henkilöstön ja johdon palveluiden assistentti Tiina Jokiselle. Suuri Sydän -palkinto on Vaasan yliopiston tasa-arvo- ja yhdenvertaisuuspalkinto. Palkinto jaettiin 30.3. järjestettynä koko yliopistoyhteisön Hyvinvointipäivänä.

Tiina Jokisen valintaa perusteltiin mm. sillä, että hänelle kaikki työyhteisön jäsenet ovat yhtä arvokkaita. Hänen toimintansa edistää tasapuolisuutta, tasa-arvoa ja yhdenvertaisuutta arjessa, jokaisena päivänä, jokaisessa kohtaamisessa ja jokaisen kanssa. Tiina myös huomioi toiset ihmiset, auttaa kaikkia tasapuolisesti asemaan tai tilanteeseen katsomatta, ja tekee sen yhtä sujuvasti niin suomeksi kuin englanniksi. Hän kohtaa kaikki aina samalla lämmöllä, kiinnostuksella ja auttamisen halulla, oli asia sitten iso tai pieni.

– Yhdenvertaisuus ja osallistaminen ovat itselle hyvin tärkeitä arvoja. Palkinnon saaminen tuntuu hyvältä ja olenkin iloinen, että olen onnistunut toteuttamaan näitä arvoja toiminnassani. Tähän liittyen omana mottonani on:

Equality is not in regarding different things similarly; equality is in regarding different things differently.”
– Tom Robbins.

Suuri sydän -palkinto myönnetään henkilölle tai ryhmälle, joka on edistänyt tasa-arvon ja yhdenvertaisuuden toteutumista yliopistoyhteisössä. Palkinnon myöntää yliopiston tasa-arvo- ja yhdenvertaisuusryhmä yliopistoyhteisön jäsenten ehdotusten perusteella. Palkinnon saajaksi voi esittää Vaasan yliopistoyhteisön jäsentä tai ulkopuolista henkilöä tai ryhmää, jonka toiminta liittyy läheisesti Vaasan yliopistoon.