Syksyn opiskelijahaku Vaasan yliopistoon käynnistyy

Vaasan yliopiston maisteriopiskelijoita
Korkeakoulujen syksyn yhteishaku tammikuussa 2021 alkaviin korkeakouluopintoihin alkaa keskiviikkona 2. syyskuuta klo 8.00. Vaasan yliopistoon on tänä syksynä mahdollista hakea sosiaali- ja terveyshallintotieteen maisteriohjelmaan. Haku tapahtuu sähköisesti Opintopolku-palvelussa viimeistään 16. syyskuuta klo 15.00.

Sosiaali- ja terveyshallintotieteen maisteriohjelma toteutetaan Helsingissä. Maisteriohjelman toteuttamisesta ja sisällöstä vastaa Vaasan yliopisto. Sosiaali- ja terveyshallintotieteen maisteriohjelmaan valitaan 20 opiskelijaa.

Ohjelmaan valitut opiskelijat suorittavat hallintotieteiden maisterin tutkinnon (120 op) opintosuunnassa sosiaali- ja terveyshallintotiede.  Tavoitteena on vahvistaa alan talous- ja johtajaosaamista sekä esimiesvalmiuksia ja kouluttaa osaavaa henkilöstöä sosiaali- ja terveydenhuollon johto- ja asiantuntijatehtäviin.

Ohjelmaan haetaan tänä vuonna kuudetta kertaa. Ohjelma on kasvattanut suosiotaan vuosi vuodelta, viime vuonna 20 opiskelupaikkaa haki 278 hakijaa. Maisteriohjelma huomioi erityisesti työelämässä olevien aikuisopiskelijoiden tarpeet. Opetuksessa hyödynnetään joustavia opetusmenetelmiä sekä verkko-opetusta.

Valinta perustuu hakijan aikaisempaan korkeakoulututkintoon sekä yliopisto-opintoihin, valintakoetta ei järjestetä.

Korkeakoulujen syksyn yhteishaun tulokset julkaistaan viimeistään 27. marraskuuta.

Lisätietoja:

Vararehtori Annukka Jokipii
p. 029 449 8482, annukka.jokipii@uwasa.fi

Koulutusvastaava Marja Vettenranta
p. 029 449 8175, marja.vettenranta@uwasa.fi

Lisätietoja hausta saatavilla yliopiston sivuilla osoitteissa:
www.uwasa.fi/hakijat ja uwasa.fi/sotehelsinki