Syksyn opiskelijahaku yliopistoihin käynnissä

Vaasan yliopistoon valitaan syksyn opiskelijavalinnassa uusia opiskelijoita tammikuussa 2013 alkaviin opintoihin. Hakea voi kauppatieteiden ja tekniikan alan opintoihin. Hakuaika on 17.9.–26.10.2012, ja haku tapahtuu sähköisesti osoitteessa www.yliopistohaku.fi.

Haku ylioppilaille kauppatieteelliseen tiedekuntaan

Syksyn opiskelijavalinnassa voi hakea opiskelijaksi kauppatieteelliseen tiedekuntaan. Opiskelijat valitaan ylioppilastutkintotodistuksesta saatavien pisteiden perusteella. Valintakoetta ei syksyn valinnassa järjestetä. Opinnot on suunnattu ensisijaisesti syksyn ylioppilaille sekä armeijasta vuoden alussa kotiutuville.

Kauppatieteelliseen tiedekuntaan valitaan yhteensä 20 uutta opiskelijaa suorittamaan kauppatieteiden kandidaatin ja maisterin tutkintoja. Opiskelijat valitaan suoraan johtamisen ja organisaatioiden, talousoikeuden tai taloustieteen pääaineisiin.

Maisteriopinnot teknillisessä tiedekunnassa

Teknilliseen tiedekuntaan voi hakea opiskelemaan diplomi-insinöörin tutkintoa maisterivalinnassa. Opiskelijaksi hyväksytään hakijoita, joilla on aikaisemmin suoritettuja korkeakouluopintoja kuten soveltuva alempi korkeakoulututkinto tai ammattikorkeakoulututkinto.

Syksyn haussa ovat mukana diplomi-insinöörin koulutus tietotekniikan sekä sähkö- ja energiatekniikan koulutusohjelmissa. Molemmissa teknillisen tiedekunnan hakukohteissa on 10 aloituspaikkaa.

Hakuohjeet ja lisätietoa syksyn valinnoista saa Vaasan yliopiston hakijapalveluista ja osoitteesta www.uwasa.fi/hakeminen.