Tällä viikolla yliopistolla keskitytään fyysiseen hyvinvointiin

Vaasan yliopiston Hyvinvointiviikkoa vietetään tällä viikolla kampuksella.

Hyvinvointiviikko on yliopiston ja ylioppilaskunnan yhdessä järjestämä tapahtumarikas viikko, joka on suunnattu koko yliopistoyhteisölle: sekä opiskelijoille että henkilökunnalle.

Tämän vuoden Hyvinvointiviikon teema on fyysinen hyvinvointi. Viikon ohjelmaan kuuluu Mathildan aulassa järjestettävien minimessujen lisäksi erilaisia liikunta-aktiviteetteja, kuten juoksukoulua, juoksu- ja kävelytestauksia, kahvakuulaa ja joogaa. Myös Vaasan harrastemahdollisuudet esitellään kattavasti.

– Hyvinvointiviikon tarkoituksena on tutustuttaa yliopiston opiskelijat matalan kynnyksen liikuntaan. Hyvinvointiviikolla esitellään lajeja, joita yliopisto tarjoaa opiskelijoille, opiskelijaliikunnasta vastaava Johanna Vironen vinkkaa.

– Elämä on monellakin tapaa suorittamista, niin opiskellessa kuin töissä käydessäkin. Hyvinvointiviikko pyrkii myös herättelemään yliopistolaisia tajuamaan fyysisen ja henkisen hyvinvoinnin tärkeys. Arkea tasapainottamaan täytyy elämästä löytyä vapaa-aikaa, ja ihmisen pitäisi oppia huolehtimaan itsestään. Yliopisto pyrkii osaltaan edesauttamaan tätä.