Taloustieteen professori Panu Kalmille tunnustus osuustoiminnan edistämisestä

Vaasan yliopiston taloustieteen professori Panu Kalmille on myönnetty pronssinen Gebhard-mitali. Pellervo-Seura myönsi mitaleita yhteensä neljälletoista suomalaiselle tutkijalle työstä, jota he ovat tehneet osuustoiminnan tutkimuksen ja opetuksen edistämiseksi yliopistoissa.

Kalmin tunnustusta perusteltiin erityisesti hänen tekemällään tutkimuksella finanssialan osuustoiminnasta sekä osuuskunnan merkityksestä alkavan yrittäjyyden mallina. Mitali luovutettiin Kalmille Pellervo-Seurassa 8.11.2012.

Tunnustukset liittyvät YK:n kansainväliseen osuustoimintavuoteen. Sen tarkoituksena on kiinnittää huomiota osuustoiminnan myönteiseen vaikutukseen yhteiskuntien taloudellisessa ja sosiaalisessa kehityksessä.