Tohtoriopiskelija Tiina Leposkylle tunnustus innovatiivisesta tutkimussuunnitelmasta

International Business and Marketing Strategies -tutkimusryhmän tohtoriopiskelijalle Tiina Leposkylle on myönnetty kansainvälinen Neil Hood ja Stephen Young -palkinto innovatiivisimmasta tutkimussuunnitelmasta AIB-UKI konferenssin tohtoritutoriaalissa.

Konferenssi pidettiin 16–18.4 Manchesterissa, Englannissa, ja tutoriaalissa alusti 20 opiskelijaa viidestä eri maasta, pääasiallisesti Isosta-Britanniasta.

AIB-UKI on Academy of International Business -järjestön Ison-Britannian haaraosasto ja sen suurin yksittäinen jaosto. Konferenssi järjestetään vuosittain ja siihen osallistuu kansainvälisen kaupan asiantuntijoita sekä Euroopasta että maailmanlaajuisesti.

Leposky on toisen vuoden tohtoriopiskelija, ja hänen tutkimuksensa kohdistuu asiakastiedon hyödyntämiseen palvelukonseptien kehittämisessä. Tutkimus pyrkii selvittämään asiakastiedon siirtämisen dynamiikkaa monikansallisten yritysten asiakkaiden, suomalaisten tytäryhtiöiden ja ulkomaisten päämajojen välillä. Odotetuista tuloksista Leposky aikoo vetää johtopäätöksiä yritysten kyvystä hyödyntää asiakkailta saatua tietoa asiakasarvon luomisessa palveluiden ja palvelumallien kautta. Tutkimuksen ohjaajina toimivat professori Jorma Larimo ja tohtori Minnie Kontkanen.