Toisen asteen opiskelijoille yliopisto-opintoja Suupohjassa

Suupohjassa toisen asteen opiskelijat voivat jatkossa suorittaa yliopisto-opintoja. Vaasan yliopiston avoin yliopisto on tehnyt yhteistyösopimuksen Suupohjan ammatti-instituutin sekä Kauhajoen ja Teuvan lukioiden kanssa 25 opintoviikon liiketoiminnan perusteet -opintokokonaisuudesta.
(Kuva: flickrcc)

– Opinnot sisältävät muun muassa kirjanpitoa, laskentatointa, markkinointia ja yrityksen johtamista, kertoo opintopäällikkö Sonja Hakala.

Opiskelija voi kolmen vuoden aikana suorittaa joko koko opintokokonaisuuden tai osia siitä. Suoritetut yliopisto-opinnot tukevat opiskelijan mahdollisia myöhempiä yliopisto-opintoja, sillä Vaasan yliopisto lukee ne hyväksi. Opinnot järjestetään Suupohjan ammatti-instituutin tiloissa.