Vaasan Aktiasäätiöltä rahaa yliopiston tutkimushankkeisiin

Vaasan Aktiasäätiö jakoi tiistaina 8. toukokuuta apurahoja ja lahjoituksia eri tahoille. Vaasan yliopisto sai 10 800 euroa jaettavaksi stipendeinä opiskelijoilleen sekä 54 000 euroa erilaisiin tutkimushankkeisiin ja muihin kohteisiin seuraavasti:
.

• Berättelser där ekonomi, retori och politik möts - Valtionyritysten vuosikertomukset Suomessa ja Ruotsissa -hankkeeseen, professori Merja Koskela (10 000 euroa).
  • TermFace-hankkeelle opintohallintojärjestelmä Wilman tutkimiseen eri käyttäjäryhmien näkökulmasta,  yliopistonlehtori Niina Nissilä  (10 000 euroa).
  • Virtuaalivaluutoista ja lohkoketjuista kirjoittaminen yritysteksteissä ja journalismissa, professori Tanja Sihvonen (15 000 euroa).
  • Vaasan yliopiston kielikeskus Linginnolle Termer i tid – Tidens termer -tutkimushankkeeseen. Hanke toteutetaan yhteistyössä Göteborgin ja Tukholman yliopistojen kanssa ja se koskee erikoisalojen termistön kehittymistä ja kehittämistä, Linginnon johtaja, professori Nina Pilke (10 000 euroa).
  • Yhteistyökorkeakoulujen opettajille jatkokoulutusta sekä opettajille ja opiskelijoille suunnattuja kieltenopetuksen teemapäiviä varten lukuvuonna 2018–2019. LinguaVaasa kielten yhteistyöryhmään kuuluvat Vaasan yliopiston lisäksi Hanken, Åbo Akademi, VAMK, Novia sekä Helsingin yliopisto, Linginnon johtaja, professori Nina Pilke (3200 euroa).
  • EnergyWeekin yhteydessä järjestettävälle Vaasa Gas Exchange -tapahtumalle, projektipäällikkö Teemu Närvä (5000 euroa).