Vaasan Ekonomit lahjoitti 5 000 euroa yliopistolle

Vaasan Ekonomit – Vasa Ekonomer ry on lahjoittanut 5 000 euroa Vaasan yliopistolle. Lahjoituksen luovuttivat Vaasan Ekonomien puheenjohtaja Heidi Hellström ja varapuheenjohtaja Jenni Suontausta perjantaina 11.12.
Kuvassa (vas.): kauppatieteellisen tiedekunnan dekaani Vesa Suutari ja yliopiston yhteyspäällikkö Mika Palosaari, Vaasan Ekonomien varapuheenjohtaja Jenni Suontausta ja puheenjohtaja Heidi Hellström.

– Vaasan Ekonomit kokee erittäin tärkeäksi paikallisen yliopiston tukemisen. Haluamme tälläkin kertaa olla mukana vahvistamassa seudun vahvaa korkeakoulukulttuuria ja Vaasan yliopiston kehittymismahdollisuuksia. Opiskelijoissa on tulevaisuus, ja näemme Vaasan Ekonomien, yliopiston ja kauppatieteellisen tiedekunnan ainejärjestön Warrantin kolmikantayhteistyön vahvistuvan tämän myötä, kertoo puheenjohtaja Heidi Hellström.

– Vaasan Ekonomit liittyy jo aiemmin lahjoittaneiden ja nyt uudelleen Vaasan yliopistolle lahjoittaneiden joukkoon. Tämä kertoo luottamuksesta meitä kohtaan ja tuntuu sitäkin mukavammalta joululahjalta. Olemme luonnollisesti hyvin kiitollisia, kertoo yliopiston yhteyspäällikkö Mika Palosaari.

Vaasan yliopiston edellisessä varainhankintakampanjassa vuonna 2009 Vaasan Ekonomit lahjoitti yliopiston peruspääomaan 2 500 euroa.

Valtio tukee yliopistojen varainhankintaa myöntämällä kolminkertaisen vastinrahan yliopiston keräämää yksityistä pääomaa vastaan. Vaasan yliopiston varainhankinta on käynnistynyt marraskuussa 2014 ja päättyy 30.6.2017.

Yliopistojen varainhankintakampanja

• Varainhankintakampanja valtakunnallisesti käynnissä 11/2014–6/2017
  • Yritykset, yhteisöt ja yksityishenkilöt voivat osallistua
  • Valtio maksaa kolminkertaisen vastinrahan kerätylle summalle