Vaasan yliopiston rahoituksen opiskelijat menestyivät CFA-kilpailussa

Joukkueen opiskelijoita
Vaasan yliopiston joukkue pääsi 2021–22 CFA Institute Research Challengen paikallisfinaaliin. CFA Institute Research Challenge kokoaa opiskelijat, sijoitusalan ammattilaiset, pörssiyhtiöt ja yrityssponsorit yhteen paikallisesti, alueellisesti ja maailmanlaajuisesti vuotuiseen kilpailuun.

Vaasan yliopiston joukkueen muodostivat rahoituksen maisteriopiskelijat Vilma Honkaniemi, Elias Keskinen, Aino Rahikainen ja Joonas Valli

Tiimi esitteli Wärtsilä Oyj:tä koskevan analyysinsä ja osto/myy/pidä -suosituksensa sijoitusyhteisön arvostetuille tuomareille, joihin kuuluivat Jutta Rahikainen (SEB), Vesa Syrjäläinen CFA (Varma) ja Miikka Hautamäki, CFA (AIM Capital).

Esitys oli kuukausien tutkimuksen, yrityksen johdon, kilpailijoiden ja asiakkaiden haastattelujen sekä esityskoulutuksen huipentuma. CFA Institute -verkoston kautta kaikille tiimeille järjestettiin oma mentori ja he saivat koulutusta liittyen talousanalyysiin ja ammattietiikkaan.

- CFA Institute Research Challenge oli kaiken kaikkiaan mahtava kokemus mahtavien ihmisten kanssa. Opin varmasti paljon arvon määrittelemisestä ja osaketutkimuksesta. Suosittelen tätä kaikille rahoituksesta kiinnostuneille, jotka etsivät haastavaa ja hauskaa tapaa oppia käytännön taitoja, Elias Keskinen sanoo.

- Osallistuminen CFA Institute Research Challengeen on uskomaton mahdollisuus viedä tietosi ja osaketutkimustaitosi uudelle tasolle. Lisäksi se on mielenkiintoinen yksityiskohta nostaa esille työhaastatteluissa esitelläksesi tietämyksesi talousanalyysistä ja arvosta, Joonas Valli lisää.

Paikallisen finaalikilpailun voittaja on tänä vuonna Lappeenrannan teknillisen yliopiston joukkue, joka etenee EMEA-alueen semifinaaliin.