Valmistuvien juhla yliopistossa

Vaasan yliopisto juhlisti tuoreita maistereitaan ja diplomi-insinöörejään perjantaina 27. toukokuuta järjestetyssä publiikissa. Toukokuussa todistuksensa sai 88 valmistunutta maisteria ja diplomi-insinööriä.

Koko kuluvan lukuvuoden aikana Vaasan yliopistosta valmistuu yli 400 maisteria. Kansainvälisiä opiskelijoita valmistuneista on noin 13 %.

– Kauppatieteellisestä tiedekunnasta valmistutaan edelleen erittäin hyvin kauppatieteiden maistereiksi. Viime vuoden toukokuuhun verrattuna tiedekunnasta valmistuu 16 % enemmän maistereita. Vuodesta 2013 lähtien valmistuneiden maisterien määrä on ylittänyt koulutukselle asetetun tavoitteen, sanoo opintopäällikkö Nina Nässlin.

– Teknillisestä tiedekunnasta valmistuu erittäin hyvin kauppatieteiden kandidaatteja ja maistereita, kumpiakin yli tutkintotavoitteen. Tekniikassa positiivista on myös joka vuosi kasvava tekniikan kandidaatin tutkintojen määrä. Hallintotieteissä ja humanistisella alalla valmistutaan edelleen erittäin hyvin ja tutkintomäärät ovat viime vuoden tasoa, sanoo opintopäällikkö Helena Varmajoki.

Publiikki on kaksi kertaa vuodessa järjestettävä yliopiston yhteinen valmistuneiden juhla, jossa jaetaan tutkintotodistukset valmistuville opiskelijoille. Lisäksi ohjelmassa on yliopiston ma. rehtorin ja tiedekuntien dekaanien puheet.

Publiikissa jaettiin myös stipendejä ansioituneille opiskelijoille.

Vaasan yliopistoseura

• Tuomas Saikkonen, pääaine markkinointi
  • Kirsi Spoof-Tuomi, energiatekniikan opintosuunta
  • Eetu Myllyniemi, pääaine julkisoikeus

Vaasan Aktiasäätiö

• DI Janne Tarsa, tietotekniikan koulutusohjelma, ohjelmistotekniikka
  • KTM Sampo Autio, International Master’s Programme in Industrial Management
  • HTM Pekka Tuuri, pääaine julkisjohtaminen
  • FM Mari Hautamäki, viestinnän monialainen maisteriohjelma, digitaalinen media
  • KTM Rafael Rantanen, Master’s Degree Programme in Finance
  • KTM Markus Malmi, Master’s Degree Programme in Finance
  • KTM Willem Harmsen, Master’s Degree Programme in Strategic Management

Isojoen Konehalli Oy,

stipendi Suupohjan alueelta kotoisin olevalle:

• KTM Matti-Pekka Kuuttinen, pääaine talousoikeus

Väitelleelle opiskelijalle myönnettävän stipendin sai HTT Anne Kujala sosiaali- ja terveyshallintotieteen alan väitöksestään.

Kaikkia lukuvuoden 2015–2016 aikana valmistuneita juhlitaan 22. kesäkuuta erillisessä maisterivalmistujaisjuhlassa.