VR:n opiskelijahintoihin muutoksia

VR muuttaa hinnoitteluaan 3.6.2013 alkaen ja muutoksia on luvassa myös opiskelijahintaisiin lippuihin.

Jatkossa junalipun hinta vaihtelee Pendolino- ja InterCity-junissa kysynnän mukaan eri junavuorojen ja eri viikonpäivien välillä. Hiljaisemmissa junavuoroissa voi matkustaa edullisemmin kuin suosituimmissa. Alennukseen oikeutetut matkustajat voivat saada nykyistä enemmän alennusta.

Opiskelija-alennuksen suuruus vaihtelee jatkossa 45–55 %:n välillä. Suurempaa alennusta saa hiljaisemmilla vuoroilla, kun vastaavasti ruuhka-aikoina alennus on pienempi. Jatkossa myös mahdolliset matkalipun peruutukset on tehtävä ennen junan lähtöä. Muutokset lippuun voi jatkossakin tehdä 24 tunnin sisällä matkan alkamisesta.

Kannattaa siis suunnitella matkansa ja vertailla eri vuorojen hintoja. Matkustamalla ruuhka-aikojen ulkopuolella säästät rahaa.

Opiskelija-alennuksen saa ainoastaan voimassa olevalla opiskelijakortilla tai VR:n ja Matkahuollon yhteisellä opiskelijakortilla. Lukuvuoden 2012–2013 tarralla saa opiskelija-alennuksen 30.9.2013 saakka.

Uuden lukuvuositarran voit noutaa ylioppilaskunnan toimistolta 1.8.2013 alkaen, kun olet maksanut ylioppilaskunnan jäsenmaksun.

Lisätietoja:
Jarkko Seppälä, pääsihteeri, VYY