Vuoden 1977 alumnit tapasivat

Vaasan kauppakorkeakoulussa vuonna 1977 aloittaneet opiskelijat kokoontuivat kurssitapaamiseen entiseen opinahjoonsa ja opiskelukaupunkiinsa lauantaina 13.10.2012. Mukana oli noin 40 ekonomia.
Valokuvassa Kari Salmela, Merja Autio, Tuija Vuohtoniemi, Osmo Vuohtoniemi ja Risto Hyvönen.

Yliopistolle tärkeä tapaaminen

Vaasan yliopiston professori Pirjo Laaksonen järjesti alumneille tutustumiskierroksen Vaasan yliopiston nykyisiin tiloihin.

– Vuonna 1977 opiskelunsa aloittaneet ovat aktiivisimpia alumnejamme. Vaasan yliopisto toivoo alumnitoiminnan vahvistuvan, ja valmistuneiden pitävän entistä tiiviimmin yhteyttä yliopistoon. Toivonkin tämän vierailun olevan sekä esimerkki muille alumneille että lähentävän myös entisten kauppakorkeakoululaisten suhdetta heille uuteen yliopistoon. Monet alumnit ovat merkittävillä paikoilla suomalaisessa talouselämässä ja meille yliopistona on tärkeä rakentaa yhteistyöfoorumeita yritysmaailmaan, Laaksonen kertoo.

Tutustumiskierros päättyi kahvitteluun, jossa entisillä opiskelijoilla oli aikaa vaihtaa kokemuksia päivästä.  Samalla he pääsivät tapaamaan joitain entisiä opettajiaan ja kauppakorkeakoulun henkilöstöä.

Yliopisto teki vaikutuksen

Kari Salmela ja Risto Hyvönen tulivat tapaamiseen yhteisellä kyydillä Oulusta. Salmela on lukenut Vaasassa aikoinaan laskentatoimea ja Hyvönen laskentatoimea sekä kansantaloutta. Salmela jäi Vaasaan vielä muutamaksi vuodeksi opintojen päätyttyä 80-luvun alussa, mutta Hyvönen muutti pois heti valmistuttuaan. He ovat silti seuranneet lehtien uutisointia Vaasan yliopistosta. Heille on siitä syntynyt myönteinen kuva yliopiston kasvusta. Hyvönen ja Salmela ovat sitä mieltä, että Vaasan yliopisto seuraa aikaansa.

– Toivottavasti Vaasan yliopisto jatkaa samaan malliin. Nyt tuntuu, että voi olla ylpeä siitä, että on aikanaan valmistunut täältä, Salmela toteaa.

Yliopistolta entisten opiskelijoiden kierros jatkui Raastuvankadulle Vaasan kauppakorkeakoulun vanhoihin tiloihin. Siellä vuoden 1977 alumnit pääsivät näkemään heille tutut paikat, jotka nykyisin ovat Vaasan ammattikorkeakoulun käytössä.