Wihurin rahastolta apurahoja Vaasan yliopiston tutkijoille

Jenny ja Antti Wihurin rahasto on myöntänyt rahoitusta kahdeksalle Vaasan yliopiston tutkijalle ja jatko-opiskelijalle vuoden 2018 apurahahaussa.
.

Jenny ja Antti Wihurin rahasto on riippumaton yleishyödyllinen suomalainen säätiö, joka tukee vuosittain apurahoin satoja hankkeita ja niiden toteuttajia.

PhD Gianluca Trotta sai 28 000 euroa väitöskirjan jälkeiseen tutkimukseen "Energy efficiency improvements and related energy security and climate benefits: the case of Finland".

M.Sc. Valeriia Boldosova sai 24 000 euroa väitöskirjatyöhön, jonka aiheena on "Big data analytics, smart services and storytelling in the age of digital servitization: An organizational behavior approach".

M.Sc. Sara Yasar sai 24 000 euroa väitöskirjatyöhön "The Impact of Bank Regulations, Supervision and Private Monitoring on Bank Liquidity Creation".

TkT Leena Kunttu sai 14 000 euroa tutkimukseen "Practices of knowledge creation and commercialization in long-term university-industry innovation collaboration"

D.Sc. Huu Le Nguyen sai 14 000 euroa väitöskirjan jälkeiseen tutkimukseen "Value Creation and Social Responsibility through Strategic Alliances with firms in Renewable Energy Sectors".

D.Sc. Man Yang sai 14 000 euroa väitöskirjan jälkeiseen tutkimukseen "International entrepreneurship driven ecosystem: The role of disruptive technology and digitalization"

KTM Katjalina Jyllilä sai 12 000 euroa väitöskirjatyöhön "Mobility and career success in the context of re-organization".

KTM Anne-Maria Holma (Vaasan yliopisto) sai yhdessä KTT Asta Salmen (Lappeenrannan teknillinen yliopisto) 5000 euroa työpajan "Nordic Workshop on Supplier Relationships 2019" järjestämiseen.

Rahasto myönsi vuoden 2018 haussaan kaikkiaan 12 miljoonaa euroa tieteen, taiteen ja yhteiskunnallisen toiminnan hankkeille. Tukea myönnettiin 327 yksityishenkilölle tai työryhmälle ja 117 yhteisölle. Hakemuksia tuli 4820 kappaletta ja 104 miljoonan euron verran.