Yliopisto ja Wärtsilä sopivat yhteistyöstä

Vaasan yliopisto ja Wärtsilä Finland Oy allekirjoittivat tiistaina 6.11. kumppanuussopimuksen. Yhteistyöllä vahvistetaan Wärtsilän ja yliopiston vuorovaikutusta sekä välitetään yliopiston osaamista elinkeinoelämän käyttöön.
Yhteistyöstä sopimassa yliopiston kehittämispäällikkö Markku Lumio, Wärtsilä Finland Oy:n toimitusjohtaja Stefan Damlin, yliopiston rehtori Matti Jakobsson sekä Wärtsilä Finland Oy:n henkilöstöpäällikkö Markku Rautonen.

Esimerkkinä yhteistyöstä ovat Wärtsilän edustajan vierailuluennot yliopistolla ja yliopiston asiantuntijaluennot yrityksen koulutustilaisuuksissa sekä yritysvierailut. Yhteistyö tarjoaa opiskelijoille mahdollisuuden pro gradu -tutkielmien tekemiseen Wärtsilän kanssa sekä edistää opiskelijoiden harjoittelupaikkojen saantia.

Yliopisto solmii talven aikana noin kaksikymmentä kumppanuussopimusta.