Yliopistolla vietetään hyvinvointiviikkoa 1.–5.10.

Vaasan yliopistolla vietetään hyvinvointiviikkoa 1.–5.10. Hyvinvointiviikko on yliopiston ja ylioppilaskunnan yhdessä järjestämä tapahtumarikas viikko opiskelijoille ja henkilökunnalle.

Hyvinvointiviikko avataan maanantaina 1.10. Tasa-arvo- ja yhdenvertaisuusseminaarilla. Seminaarissa kuullaan Ihmisoikeuskeskuksen asiantuntija Kristiina Kouroksen, Sisäasianministeriön Yhdenvertaisuus EtuSijalle -hankkeen Panu Artemjeffin ja Suomen ylioppilaskuntien liiton Milja Henttosen ja mietteitä yhdenvertaisuudesta. Lisäksi tutustutaan yliopiston uusiin tasa-arvo- ja yhdenvertaisuusohjelmiin.

Hyvinvointiviikolla on luvassa luentoja mm. työergonomiasta, esiintymispelosta ja väsymyksen torjumisesta. Lisäksi tarjolla on mielenkiintoisia mahdollisuuksia oppia ja kokeilla uutta, kuten smoothien valmistusta tai rentoutumista Shindon parissa. Infopisteissä voi käydä mm. mittauttamassa verenpaineensa, tapaamassa työterveyshoitajia tai tutustumassa äänikirjoihin.

Katso hyvinvointiviikon koko ohjelma (pdf).

Well-being week in English.