Yliopistolle 120 000 euroa Vaasan Aktiasäätiöltä

Vaasan Aktiasäätiö jakoi maanantaina 9. toukokuuta avustuksia yhteensä 120 000 euroa Vaasan yliopistolle. Yliopiston varainhankintakampanjaan Vaasan Aktiasäätiö lahjoitti 50 000 euroa.

– Vaasan Aktiasäätiö on ollut vuosien ajan Vaasan yliopiston koulutuksen ja tutkimuksen aktiivinen tukija. Nyt saadut avustukset ovat jälleen vahva osoitus luottamuksesta työhömme. Lahjoitus varainhankintaan on merkittävä, ja se kuuluu käynnissä olevan varainhankintakampanjamme suurimpiin. Lämpimät kiitokset Vaasan Aktiasäätiölle avustuksista, sanoo yliopiston yhteyspäällikkö Mika Palosaari.

Valtio tukee yliopistojen varainhankintaa myöntämällä jopa kolminkertaisen vastinrahan yliopiston keräämää yksityistä pääomaa vastaan. Vaasan yliopiston varainhankinta päättyy 30.6.2017.

Lisäksi Vaasan Aktiasäätiö myönsi apurahoja tutkimushankkeille sekä muita avustuksia seuraavasti:

• Språkmedveten helhetsskapande undervisning i dagens skola, tutkimusjohtaja Karita Mård-Miettinen (15 000 euroa)
  • Videolla vuorovaikutukseen – Webcastin tehtävät ja mahdollisuudet sijoittajaviestinnässä, professori Merja Koskela (10 000 euroa)
  • Monikielisyysinstituutin seminaarien järjestämiseen, projektijohtaja Katri Hansell (10 000 euroa)
  • Ett forskningsprojektmed syfte att skapa en helhetsbild av hur termer på svenska uppstår, professori Nina Pilke (10 000 euroa)
  • Opintohallintojärjestelmän mobiiliversion terminologinen käytettävyys, tutkijatohtori Niina Nissilä (10 000 euroa)
  • Vaasa Game Days 2016 -tapahtuman järjestämiseen, yliopisto-opettaja Olli Raatikainen (5 000 euroa)
  • Vaasa Gas Exchange -tapahtuman sekä Wind & Solar -seminaarin järjestelyihin, Energiainstituutin tutkimusjohtaja Erkki Hiltunen (5 000 euroa) ja
  • Behov och användning av språk i finländska företag ur ett internationaliseringsperspektiv, yliopistonlehtori Margit Breckle (5000 euroa)

Lisätietoja lahjoituksesta varainhankintakampanjaan: yhteyspäällikkö Mika Palosaari, p. 029 449 852