Yliopiston opiskelijat ideoivat liikeideakilpailun kärkeen

Yliopiston opiskelijat veivät kaksi ensimmäistä sijaa vaasalaisten korkeakouluopiskelijoiden BusinessChance -liikeideakilpailussa.

Kilpailun voitti Jaakko Niemisen, Toni Savolaisen, Jami Pasasen, Hanne Salomaan, Hannu Mujeen ja Tiina Kaarniemen tiimi Elintarvikekauppa internetissä -liikeideallaan. Toiselle sijalle ylsi Jussi Järvenpään, Kasperi Järvisen, Mikael Komulaisen, Hermanni Lyyskin, Åsa Nymanin ja Anssi Virtasen joukkue liikeideallaan pikamajoituspalveluista. Opiskelijat osallistuivat kilpailuun johtamisen laitoksen pitämällä Yrityksen liiketoimintasuunnitelma -kurssilla.

BusinessFactory IdeaLab järjesti tänä vuonna jo neljättä kertaa BusinessChance -liikeideakilpailun, jossa opiskelijat saavat testata liikeideansa markkinapotentiaalia Vaasan alueella. Kilpailu on Vaasan korkeakoulukonsortion yhteinen, ja tänä vuonna kohderyhmänä olivat Vaasan ammattikorkeakoulun, Vaasan yliopiston ja Hankenin opiskelijat. Kilpailuun osallistui 14 joukkuetta.

Arviointiryhmä koostui liike-elämän ja sen tukiorganisaatioiden sekä paikallisten yrityskummien edustajista. Arviointitilaisuudessa kilpailijat saivat arvokasta palautetta liikeideoidensa kehittämiseksi. Kilpailun palkintorahasponsoreina toimivat Keksintösäätiö, Vaasanseudun Kehitys Oy Vasek, Mervento Oy ja VNT-Management Oy.