Yliopiston toiminta jatkuu normaalisti koronaohjeistuksia noudattaen

opiskelijoita Vaasan yliopistolla
Vaasan yliopisto on noudattanut toiminnassaan tehostettuja varotoimenpiteitä 9.9−22.9.2020 eräässä tutor-ryhmässä ilmenneen koronavirustapauksen vuoksi. Keskiviikosta 23.9. lähtien toiminta jatkuu aikaisemmin sovittujen toimintaperiaatteiden mukaisesti eivätkä tehostetut varotoimenpiteet ole enää voimassa.

Lähiopetus jatkuu ensimmäisten vuoden kandidaattiopiskelijoiden osalta jälleen siten, että massaluennot ja yli 50 henkilön ryhmät on korvattu etäluennoilla ja pienryhmätoiminnalla. Lukusalit ovat auki ja ravintolat palvelevat ilmoittamallaan tarjonnalla. Kirjastopalvelut toimivat normaalisti, ja henkilöstö jatkaa kampuksella työskentelyä aikaisemman ohjeistuksen mukaisesti.

− Palosaaren kampus on meille tärkeä oppimisen ja kohtaamisten paikka. Samalla haluamme tietysti varmistaa niin opiskelijoiden kuin henkilöstön turvallisuuden. Tehostetut varotoimet ovat tältä erää ohi, ja jatkamme toimintaamme mahdollisimman normaalisti. Kannetaan jokainen vastuumme ja noudatetaan turvallisuusohjeistuksia jatkossakin, sanoo Vaasan yliopiston rehtori Jari Kuusisto.

Lisätietoja:

Vaasan yliopiston rehtori Jari Kuusisto