Yliopiston tutkijoille apurahoja Suomen Kulttuurirahastolta

Suomen Kulttuurirahasto on myöntänyt tutkimusapurahoja neljälle Vaasan yliopiston tutkijalle.
Suomen Kulttuurirahasto jakoi apurahoina ennätykselliset 25 miljoonaa euroa vuosijuhlassaan 27.2

KTM Sami Akseli sai 24 000 euroa väitöskirjatyöhön, joka käsittelee tuloksen tekemistä myynnin ja markkinoinnin johtamisella yritysten välisessä liiketoiminnassa.

KTT Huu Le Nguyen sai puolestaan 28 000 euroa väitöksen jälkeiseen tutkimukseen. Tutkimus käsittelee strategian muutosta, innovatiivista kykyä ja kilpailuetua.

FM Helmi-Nelli Körkkö sai 12 000 euroa Suomea teemamaana Frankfurtin kirjamessuilla 2014 käsittelevän väitöskirjatyön loppuunsaattamiseen.

Lisäksi FM Elina Salomaa sai 24 000 euroa Twitterin roolia kisastudiolähetyksessä käsittelevään väitöskirjatyöhön.

Suomen Kulttuurirahasto jakoi apurahoina ennätykselliset 25 miljoonaa euroa vuosijuhlassaan 27. helmikuuta. Tieteen hakemusmäärä kasvoi, mutta taiteen laski. Hakijoista 12 prosenttia sai apurahan. Apurahojen keskimääräinen suuruus kasvoi, tieteen aloilla se oli 22 700 euroa ja taiteessa 16 600 euroa.