Yliopistoraati pohtii sujuvaa siirtymistä opinnoista työelämään

Toista kertaa järjestettävä Vaasan yliopiston yliopistoraati pohtii tänä syksynä opiskelijoiden mahdollisuuksia siirtyä sujuvasti opinnoista työelämään.
Kuva: Ville Rintala

Raadin keskusteluista syntyneet toimenpide-ehdotukset esite­tään avoimessa tilaisuudessa 7.11., jossa myös Vaasan yliopiston päättäjät saavat ilmaista omat vasti­neensa ehdotuksille.

Vaikka työelämään siirtyminen ei Vaasan yliopiston valmistuneiden kohdalla olekaan huono, halutaan sitä sujuvoittaa entisestään. Yliopistoraadin keskusteluilla pyritään vaikuttamaan myös opetuksen sisältöön niin, että koulutus vastaisi työelämän tarpeisiin.

– Raadin avulla pyritään edistämään kaikkien osapuolten intressejä. On tärkeää, että suunnitelluista toimenpiteistä hyötyvät niin yliopisto, opiskelijat kuin sidosryhmätkin, laatupäällikkö Kari Rossi painottaa.