Yliopistossa juhlittiin avajaisia

Vaasan yliopiston lukuvuoden 2012–2013 avajaiset olivat maanantaina 3. syyskuuta. Avajaispuheen piti rehtori Matti Jakobsson, ja energialähettiläs Tuomas Vanhanen kertoi Vaasan seudun energiaklusterista energialähettilään näkemänä. Ylioppilaskunnan tervehdyksen toi ylioppilaskunnan hallituksen puheenjohtaja Toni Vahevaara.

Avajaisjuhlallisuuksien jälkeen yliopisto, Vaasan ammattikorkeakoulu sekä opiskelijajärjestöt VYY ja VAMOK järjestivät etenkin uusille opiskelijoille suunnatun tapahtuman Vaasan pesäpallostadionilla.

Iltapäivä huipentui rap-duo JVG:n (aikaisemmin Jare & VilleGalle) esiintymiseen. Lisäksi rehtorit Tauno Kekäle (VAMK) ja Matti Jakobsson (VY) toivottivat uudet opiskelijat tervetulleiksi. Opintonsa aloittavia avajaisissa liikuttivat tutorit.

avajaisten-jatkot.jpg

Satoja uusia korkeakouluopiskelijoita kohtasi yhteistapahtumassa.