Yliopistoviestijät palkitsivat professori Katajamäen

Suomen yliopistojen viestinnän ammattilaisten tunnustuspalkinnon sai tänä vuonna Vaasan yliopiston professori, dekaani Hannu Katajamäki.

– Vaasan yliopisto kannustaa jokaista henkilökunnan jäsentä ja opiskelijaa ottamaan osaa yhteiskunnalliseen keskusteluun. Ahkera kirjoittaja ja puhuja Katajamäki on hoitanut oman osuutensa

moninkertaisesti. Hän pitää yllä inhimillisiä arvoja ja tekee tutkimusta tutuksi monin tavoin, koski se sitten aluekehitystä, kansalaisvaikuttamista, maaseutua tai hyvinvointivaltiota, viestintäpäällikkö Maria Mäkelä Vaasan yliopistosta valottaa palkitsemisen perusteita.

Suomen yliopistojen viestijät jakavat vuosittain palkinnon tiedeviestinnässä ansioituneelle henkilölle tai laitokselle. Palkinto jaettiin ensimmäisen kerran vuonna 1986, ja se perustettiin kunnioittamaan Turun yliopiston tiedotussihteeri Jorma Rakkolaisen elämäntyötä ja muistoa. Palkinnon tavoitteena on aktivoida ja innostaa viestimään tutkimuksesta. Palkintona annetaan professori Pentti Papinahon suunnittelema, lyyraa kuvaava pronssinen reliefi.

Palkinto jaettiin valtakunnallisilla Yliopistoviestinnän kesäpäivillä, jotka järjestettiin Vaasan yliopistolla 10.–11.6.2014.