Ysiluokkalaiset tutustuivat yliopiston tekniikkamaailmaan

Keskiviikkona 24.9. joukko Laihian keskuskoulun yhdeksäsluokkalaisia oli tutustumassa Technobothniaan ja Teknillisen tiedekunnan opiskelumahdollisuuksiin.

Yliopiston laboratorioinsinööri Janne Koljonen kertoi nuorille Technobothnian historiasta ja toiminnasta sekä tekniikan alasta kiinnostuneiden mahdollisista opintopoluista.

– Ylioppilaaksi valmistuneet voivat hakea yliopistoon lukemaan itsensä tekniikan kandidaateiksi. Sen jälkeen opintoja voi jatkaa diplomi-insinööriksi asti, Koljonen kertoo.

– Diplomi-insinööritutkinnon voi suorittaa myös ammattikorkeakoulutaustainen insinööri.

Yhdeksäsluokkalaiset saivat tutustumiskierroksellaan nähdä myös erilaisia teknisiä vempaimia, kuten 3D-tulostimen ja sillä tulostettuja helikoptereita.