YTHS:n Uutiskirje

YTHS-logo - FSHS logo

YTHS:n psykologien vinkit sodan aiheuttamien reaktioiden käsittelyyn

Venäjän hyökkäys Ukrainaan on järkyttänyt ihmisiä ympäri maailmaa. On luonnollista, että mieli reagoi huolestuttaviin asioihin ja epävarmuuteen. YTHS:n psykologit kokosivat yhteen keinoja, joilla voit huolehtia itsestäsi. Lue YTHS:n verkkosivuilta psykologien vinkit sodan aiheuttamien reaktioiden käsittelyyn.

Tarvittaessa voit myös keskustella sodan aiheuttamista tunteista anonyymisti MieliChat-palvelussa ma–pe klo 8–14. Pääset MieliChatiin Self-verkkopalvelussa.

Vinkit keskittymiskyvyn parantamiseen

Olemme julkaisseet yths.fi-sivustolla uusia keskittymiseen liittyviä tekstejä. Saat teksteistä hyödyllisiä työvälineitä keskittymiskykysi parantamiseen. Omaa keskittymistään voi kohentaa monin eri tavoin. Kyse on taitoharjoittelusta – ei niinkään siitä, että keskittymisen haasteet olisivat muuttumaton ominaisuus.

Katso vinkit keskittymiskyvyn parantamiseen

Joustava-malli perinteisen suunterveyden vastaanottotoiminnan rinnalle

Olemme ottaneet YTHS:llä suunterveyden palveluissa käyttöön Joustava-mallin perinteisen vastaanottotoiminnan rinnalle. Vastaanoton kesto määräytyy tehtävien hoitotoimenpiteiden mukaan. Tavoitteena on saada suusi kuntoon mahdollisimman vähillä käyntikerroilla.

Joustava-malli otettiin ensimmäisenä käyttöön Helsingissä Töölön palvelupisteessä. Tänä keväänä toimintamalli laajenee Jyväskylään, Ouluun ja Turkuun ja kesän jälkeen Tampereelle.

Lue tarkemmin, kuinka Joustava-malli toimii

Tutustu webinaareihimme

Tuella ja itsemyötätunnolla takaisin opintoihin -webinaari 7.4.2022

Tule kuulolle Tuella ja itsemyötätunnolla takaisin opintoihin -webinaariin 7.4.2022 klo 8.30-11.45. YTHS:n ja Nyyti ry:n yhteistyössä järjestämässä webinaarissa nostetaan esiin keinoja ja tukitoimia, joilla helpotetaan mielenterveyden haasteiden vuoksi keskeyttäneiden korkeakouluopiskelijoiden paluuta opintoihin. Webinaari järjestetään osana valtakunnallista Opiskelijoiden mielenterveyspäivän kampanjaa (7.4.–14.4.2022)

Löydät tarkemman webinaariohjelman ja ilmoittautumislinkin verkkosivuiltamme

Yhteistyöllä opiskelijan hyvinvointia -webinaari 23.3.2022

Vielä ehdit mukaan myös YTHS-päivän webinaariin.YTHS-päivän Yhteistyöllä opiskelijan hyvinvointia -webinaarissa keskiviikkona 23.3.2022 klo 12–13 puhutaan opiskeluyhteisötyöstä ja toimintamalleista, joilla palvellaan kaikkia opiskelijoita.

Katso tarkempi webinaariohjelma ja ilmoittaudu