Päivitetty 22.9.2023 | 09:09

Seminaari: Digitalisaatio ja asiakkaiden osallistaminen innovaatiotilan laajentajina valmistavassa teollisuudessa

Aika
Ke 17.5.2017 | 09:00 - 12:00

Vaasan yliopiston SC-Research –yksikkö järjestää digitalisaatio- ja innovaatio-aiheisen seminaarin keskiviikkona 17.5 kello 9:00-12:00 Kurtén-salissa (Tervahovi C203). Seminaarin esitykset pohjautuvat kahden kansainvälisen tutkimushankkeen tuloksiin.

Seminaarissa SC-Researchin tutkijat Pirjo Yli-Viitala ja Juha Arrasvuori esittelevät iREN-hankkeessa yrityskentältä kerättyjä näkemyksiä digitalisaation mahdollisuuksista valmistavassa teollisuudessa. Käsiteltäviä teemoja ovat mm. miten digitaaliset teknologiat mahdollistavat asiakaslähtöisyyden kehittämisen ja miten asiakkaiden osallistaminen muuttaa yritysten toimintamalleja.

Seminaarissa esitellään kuinka NOMAD-hankkeessa kehitetyllä innovaatiotila-työkalulla (Innovation Opportunity Space) voidaan tunnistaa mahdollisuuksia kasvaa uusiin toimintatapoihin valmistavassa teollisuudessa digitalisaatiota hyödyntämällä ja asiakkaita osallistamalla.

Seminaarin päätteeksi kuullaan yritys-caseja digitalisaation hyödyntämisestä valmistavassa teollisuudessa. Esiintyjinä ovat mm. Tuomas Vuorenmaa (Digitalization Manager, Pesmel Oy).

Seminaari on kaikille avoin. Kahvitarjoilun järjestämiseksi osallistujia pyydetään ilmoittautumaan etukäteen.

Lisätietoja ja ilmoittautuminen: www.uwasa.fi/digi-action

Seminaari käynnistää DIGI-ACTION –hankkeen, jonka kohteena ovat valmistavan teollisuuden Pk-yritykset Pohjanmaalla. Seminaariin ja sitä seuraaviin innovaatiotyöpajoihin osallistuvat yritykset saavat kyvykkyyttä kehittää liiketoimintaansa digitalisaation mahdollistamilla uusilla tavoilla osallistaa asiakkaita. Innovaatiotyöpajat toteutetaan touko-kesäkuussa Uudessakaarlepyyssä, Kristiinankaupungissa, Vaasassa ja Pietarsaaressa.