Vaasan yliopistolla järjestetään perjantaina 2. helmikuuta sähkömarkkinoiden taloustieteelliseen analyysiin keskittyvä korkeatasoinen kansainvälinen seminaari.

Seminaarin pääpuhuja on professori Massimo Filippini (ETH Zürich & USI Universita della Svizzera italiana), jonka aiheena on energia-asioihin liittyvä taloudellinen lukutaito ja energiatehokkuus. Muut seminaarin aiheet liittyvät muun muassa sähkön hinnoitteluun, sähkön kysyntään vaikuttaviin tekijöihin, sosiaalisen vuorovaikutuksen merkitykseen sähkönkulutuksessa, ja ydinvoiman kustannuksiin. Seminaarin muut puhujat tulevat Uumajan, Linköpingin, Oulun, Jyväskylän ja Vaasan yliopistoista, Aalto-yliopistosta sekä Valtion Taloudellisesta Tutkimuslaitoksesta.

Seminaari alkaa kello 9 Vaasan yliopiston päärakennuksen Tervahovin Palomäki-salissa (A201). Massimo Filippini pitää seminaarin pääesityksen 12:15 alkaen Wetteri-salissa (D103). Seminaari jatkuu tämän jälkeen Wetteri-salissa noin kello 17:30 saakka.

Seminaari on englanninkielinen ja sinne on vapaa pääsy.

Tarjoilua ja tilajärjestelyitä varten ole hyvä ja ilmoittaudu tästä linkistä 31.1.2018 mennessä

Lisätietoja: Professori Panu Kalmi, p. 029 449 8528, panu.kalmi(at)uwasa.fi

Seminaarin ohjelma

LATAA OHJELMA ABSTRAKTEINEEN TÄSTÄ (pdf)