Vaasan yliopiston taloustieteen oppiaine järjestää seminaarin energiataloudesta Euroopan Unionin alueella "Topics in Energy Economics in EU Area" tiistaina 22.9. klo 9.15-11.40 auditorio Levónissa.

Seminaariin on vapaa pääsy kaikille kiinnostuneille.

Seminaarissa esitelmöi energiatalouteen erikoistunut tutkija Andrius Kazukauskas Uumajan yliopistosta. Kazukauskas puhuu aluksi päästökaupasta Euroopan unionin alueella. Hänen toinen esitelmänsä kertoo uusiutuviin luonnonvaroihin perustuvan sähkön tukemisesta EU-alueella. Esitelmät pidetään englanniksi.

Kazukauskas työskentelee Uumajan yliopiston CERE-keskuksessa (Centre of Environmental and Resource Economics). Hänen nykyinen tutkimuksensa keskittyy Euroopan unionin päästökauppajärjestelmän toimintaan sekä energiatehokkuuden kysymyksiin.

Seminaarin ohjelma:

• 9.15 Opening - Professor Hannu Piekkola, Department of Economics, University of Vaasa.
  • 9.20 Emission trading in the EU member states - Researcher Andrius Kazukauskas, Umeå University.
  • 10.10 Break
  • 10.30 Renewable electricity support in the EU member states - Researcher Andrius Kazukauskas, Umeå University
  • 11.30 Discussion

Auditorio Levón, Tervahovi, Vaasan yliopisto, Wolffintie 34, Vaasa.

Lisätietoja: Professori Hannu Piekkola, Vaasan yliopisto, puh. 029 449 8426, sähköposti: etunimi.sukunimi@uwasa.fi