Päivitetty 22.9.2023 | 09:09

Seminaari: InnoHiili - Innovatiiviset vähähiiliset palvelut

Ke 7.2.2018 | 17:30 - 18:45

InnoHiili-projektissa kehitetään uusia, vähähiilisyyteen tähtääviä palvelukonsepteja Iin kunnassa. Kuntalaisten osallistaminen kehitystyöhön on projektin lähtökohtana, ja kuntalaiset ovat kehittäneet mm. sähköisiä asiointipalveluja, kuntakeskuksen kaavoitusta ja joukkoliikennettä.

Johannes Helama, PROTO – Pohjois-Suomen muotoilijat ry:n toiminnanjohtaja & Kristiina Nurmenniemi, Micropolis Oy:n palvelumuotoilun asiantuntija - Innovatiiviset Vähähiiliset Palvelut -hanke tulevat Vaasaan kertomaan hankkeesta.

Helaman ja Nurmenniemen puheissa yhdistyvät asiakaslähtöisemmät kuntapalvelut, ilmastomuutoksen hillitseminen ja palvelumuotoilu. Vuoden 2017 Euroopan laajuisen RegioStars-kilpailun voittajat pureutuvat puheissaan siihen, miten Iin kunnassa on kehitetty palveluita yhdessä kunnan, yritysten ja kuntalaisten kanssa. Tekemisen tapa ja ihmisten arki nousevat keskiöön.

Seminaarin järjestää Vaasan yliopiston hanke CS3-Innovation – Kansalaiset älykkään erikoistumisen ja avoimen innovaatiotoiminnan uudistajina. Hankkeen rahoittajana toimii Pohjanmaan liitto.

Paikka: Vaasan yliopisto, Tiedekirjasto Tritonian Nissi auditorio K218 (Yliopistonranta 7, 65200 Vaasa)
Aika: keskiviikkona 7.2.2018 klo 17.30-18.45

Seminaarin ohjelma

• 17.30-17.45 Tilaisuuden avaus ja hankkeen CS3-Innovation esittely
    Vaasan yliopiston yliopisto-opettaja Juho-Pekka Mäkipää
  • 17.45-18.30 Innohiili-hankkeen esittely
    Projektipäällikkö, palvelumuotoilun asiantuntija Kristiina Nurmenniemi (Micropolis Oy) ja Toiminnanjohtaja Johannes Helama (Pohjois-Suomen muotoilijat ry)
  • 18.30-18.45 Keskustelu ja yhteenveto

Ilmoittaudu 5.2. mennessä

Lisätietoja:
Yliopisto-opettaja Juho-Pekka Mäkipää, p. 029 449 8151, juho-pekka.makipaa(at)uwasa.fi
CS3 hankkeen lisätietoja: http://www.uwasa.fi/fi/sites/cs3/?
Innohiili-hankkeen lisätietoja: http://www.greenpolis.fi/projektit/innohiili/3