Päivitetty 22.9.2023 | 09:09

DEMOKRATIA

XXXIV kansainvälinen VAKKI-symposiumi

13.–14.2.2014 Vaasassa

Vaasan yliopiston kääntämisen, erikoisalaviestinnän ja monikielisyyden tutkijayhdistys VAKKI ry järjestää 13.−14.2.2014 symposiumin, jonka teema on Demokratia. Toivotamme tervetulleeksi esitelmät, joissa kieltä ja demokratiaa tarkastellaan eri näkökulmista, esimerkiksi:

• Demokratia tutkimuskohteena
  • Monikielisyys ja demokratia
  • Kääntäminen, tulkkaus ja demokratia
  • Demokratian diskurssit kirjallisuudessa
  • Erikoisalaviestinnän demokraattiset ulottuvuudet
  • Demokratia vuorovaikutuksessa
  • Demokratian toteutuminen ja toteutumattomuus
  • Mediadiskurssit ja demokratia
  • Demokratian tulevaisuus.

Näiden lisäksi symposiumiin ovat tervetulleita esitelmät, jotka liittyvät VAKKI ry:n aloihin.

Symposiumissa voi pitää sektioesitelmän (20 min + 5 min keskustelu) tai esittää posterin, jonka koko on oltava vähintään A1 (n. 60 cm x 84 cm). Näistä kootaan julkaisu, johon tulevat artikkelit valitaan referee-periaatteella (double blind). Julkaisu ilmestyy sekä painettuna että open access -muodossa. Symposiumin työskentelykielet ovat suomi, ruotsi, englanti ja saksa.

Symposiumin plenaristit ovat

• Professori Mikko Lehtonen, Tampereen yliopisto

Democracy, language, imagination

• Dosentti Tommi Lehtonen, Vaasan yliopisto

What is this thing called democracy?

Esitelmien ja posterien abstraktit (max. 300 sanaa) pyydetään lähettämään sähköpostin liitetiedostona (rtf- tai doc-muodossa) 2.12.2013 mennessä osoitteeseen symposium2014 [at] vakki.net. Ilmoita viestissä nimesi, korkeakoulusi, pidätkö esitelmän vai posterin tai jos pidät yhteisesitelmän. Esitelmät valitaan abstraktien tieteellisen laadun perusteella ja niiden hyväksymisestä ilmoitetaan 20.12.2013 mennessä. Symposiumiin ilmoittautuminen tapahtuu e-lomakkeella 16.12.2013−17.1.2014.

Symposiumin osallistumismaksu on 100 €. Hintaan sisältyy ohjelma, lounas ja kahvit molempina päivinä sekä symposiumjulkaisu.

Symposiumissa julkistetaan myös Vuoden humanisti 2014.

Tietoa aikaisemmista symposiumeista ja yhdistyksestä on kotisivuillamme http://www.uwasa.fi/fi/sites/vakki/. Vuoden 2014 symposiumin sivut löytyvät 1.9.2013 lähtien osoitteesta http://www.uwasa.fi/fi/sites/vakki/symposia/symposium2014/. Tietoja hotellitarjouksista, torstain illanvietosta, ilmoittautumisesta ja muista käytännön asioista päivitetään symposiumin sivuille syksyn ja talven aikana.

Järjestäjä:

Vaasan yliopiston kääntämisen, erikoisalaviestinnän ja monikielisyyden tutkijayhdistys VAKKI ry:n hallitus

Lisätietoja antavat VAKKI ry:n symposiumvastaavat:

• Sanna Heittola ja Tiina Sorvali (symposium2014 [at] vakki.net)

TERVETULOA!