Joulukuun ja toukokuun todistustenjakopäivänä järjestettävä publiikki on tiedekuntien yhteinen juhla, jossa tutkintotodistukset jaetaan valmistuville.

Publiikkiin voivat osallistua kaikki joulukuussa tai toukokuussa valmistuvat maisterit ja diplomi-insinöörit. Myös tohtoriksi tai lisensiaatiksi valmistuvat voivat halutessaan osallistua publiikkiin.

Tilaisuuden sisältö ja kesto

Todistustenjaon lisäksi publiikin ohjelmaan sisältyy yliopiston rehtorin ja tiedekuntien dekaanien lyhyet puheet. Tilaisuus kahvitarjoiluineen kestää valmistujien määrästä riippuen noin 1,5 tuntia.

Publiikkitilaisuudet järjestetään yleensä ravintola Mathildassa ja ne alkavat klo 15.00. Muutokset ovat kuitenkin mahdollisia, joten tarkistathan yliopiston verkkosivuilta publiikkia koskevat uutiset.

Ilmoittautuminen

Valmistuneiden läsnäolo publiikissa on erittäin toivottavaa. Mukaan voi kutsua muutaman vieraan, esimerkiksi perheenjäseniä ja ystäviä. Publiikkiin ilmoittaudutaan todistuspyyntölomakkeella lomakkeen jättämisen yhteydessä.

Mikäli olet ilmoittautunut publiikkiin, mutta sairastut tai haluat muuten peruuttaa osallistumisesi, ilmoitathan siitä tiedekuntasi/koulutusohjelmasi opintopalveluille tai johdon assistentti Linda Lindqvistille. Todistuksesi toimitetaan tällöin postitse tai voit noutaa sen itse tiedekuntasi opintopalveluista.

Pukeutuminen

Siisti juhlapukeutuminen on publiikissa suotavaa. Miehillä tämä tarkoittaa pukua tai pikkutakkia ja naisilla esimerkiksi mekkoa, hametta tai housupukua.

Lisätietoja tilaisuudesta:
Johdon assistentti Linda Lindqvist, puh. 029 449 8076, etunimi.sukunimi(at)uwasa.fi