Päivitetty 22.9.2023 | 09:09

Telelääketieteen osaamiskeskuksen avajaiset (Seinäjoki)

Ke 21.9.2016 | 14:00 - 18:00

Seinäjoelle avautuu Telelääketieteen osaamiskeskus osana EU-rahoitteista Nordic Telemedicine Center -hanketta. Hankkessa ovat mukana Vaasan yliopisto, Etelä-Pohjanmaan terveysteknologian kehittämiskeskus EPTEK ry, Västerbottenin maakuntaliitto ja Uumajan yliopisto.

21.9.2016 järjestetään uuden keskuksen avajaistilaisuus, jonka aikana keskuksen ovet ovat avoinna yleisölle klo 14–18. Keskus sijaitsee Mediwestin (Koskenalantie 16) 2. kerroksessa.

Osaamiskeskus koostuu kodinomaisesta tilasta, jossa on mahdollisuus tutustua kotona asumista tukeviin terveysteknologialaitteisiin ja huonekaluihin. Keskus tarjoaa tietoa kotona asumisen tukiratkaisuista sekä yleisemmin terveysteknologiasta esimerkiksi ikäihmisille ja näiden omaisille, sosiaali- ja terveydenhuollon ammattilaisille sekä alan opiskelijoille.

Mukana keskuksen avajaistapahtumassa on myös Elisa Oyj esittelemässä uutta etämittauspalveluaan. Lisäksi päivän aikana otetaan virtuaaliyhteys Uumajaan, johon rakentuu toinen telelääketieteen keskus osana samaa hanketta.

Nordic Telemedicine Center -hanke on kolmivuotinen. Hankkeen tarkoituksena on perustaa rajat ylittävä pohjoismainen telelääketieteen osaamiskeskus, johon kuuluu fyysiset toimipisteet Seinäjoella ja Uumajassa sekä yhteinen virtuaalinen toimintaympäristö. Keskuksen on tarkoitus jäädä toimintaan hankkeen päättyessä vuonna 2018. Hankkeen rahoittajana toimii Interreg Botnia-Atlantica -ohjelma.

Lisätiedot: Professori Timo Mantere, Vaasan yliopisto, p. 029 449 8298, timo.mantere@uwasa.fi

Lisätietoja: