Päivitetty 22.9.2023 | 09:09

Tutkimusetiikka-seminaari

Ke 13.12.2017 | 15:00 - 17:00

Tervetuloa Tutkimuseettisen neuvottelukunnan järjestämään Tutkimusetiikka-seminaariin 13.12. keskiviikkona klo 15.00 Tritonian Nissi-auditorioon.

TENK esittelee tilaisuudessa mm.

- hyvän tieteellisen käytännön ohjeistuksen (HTK) sekä tutkimusvilpin tunnistamisen ja HTK-loukkausepäilyjen tutkintaprosessin

- ihmistieteiden alan tutkimuksen eettisen ennakkoarvioinnin

- European code of conductin, jota edellytetään mm. EU-hankehauissa (ALLEA 2017)

- tutkimusetiikan organisaatiokohtaisen tukihenkilöjärjestelmän

- Vastuullinen tiede -verkkosivuston (TENK ja TJNK; julkaistaan 3/2018)

Lisäksi esitellään seuraavat tutkimuseettiset suositukset: väitöskirjan ohjaaminen, tutkijan ansioluettelomalli sekä tieteellisten yhteisartikkeleiden tekijyydestä sopiminen.

Suomeksi pidettävä tilaisuus on kaikille tutkimusetiikasta kiinnostuneille avoin ja maksuton. Tilaisuutta suositellaan etenkin Vaasan korkeakoulukonsortion tutkijoille sekä väitöskirjan ohjaajille.

Tilaisuus videoidaan, joten voit katsoa sen tallenteena myöhemmin tai jos et pääse paikalle.

Ilmoittautuminen

Lisätiedot: Tutkimuksen palvelut ja tutkijakoulu, päällikkö Virpi Juppo, sposti: vira@uwasa.fi, p. 029 449 8111