Päivitetty 22.9.2023 | 09:09

VAKKI-symposiumi "Rajojen dynamiikkaa"

To 12.2.2015 | 10:00 - Pe 13.2.2015 | 17:30

Vaasan yliopiston kääntämisen, erikoisalaviestinnän ja monikielisyyden tutkijayhdistys VAKKI ry järjestää XXXV kansainvälisen VAKKI-symposiumin 12.-13.2.2015 Vaasan yliopistolla.

Symposiumin teemana on "Rajojen dynamiikkaa". Kutsuttuja puhujia on tänä vuonna kolme: Helge Jordheim (Oslon yliopisto) puhuu aiheesta "A philological paradigm? Philological invocations in the human sciences", Jens E. Olesen (Greifswaldin yliopisto) esitelmöi otsikolla "Working for an open border, common problems and possibilities: the case of the Danish-German border" ja Jaakko Husan (Lapin yliopisto) aiheena on "Language of Law or Blind Men and an Elephant".

Symposiumissa valitaan jälleen myös Vuoden humanisti 2015. Viime vuosina Vuoden humanistiksi on nimitetty Kersti Juva (2014), Hannu Katajamäki (2013) ja Kari Uusikylä (2012).

Tämän vuoden laaja-alainen teema on houkutellut mukaan suuren määrän esitelmiä: sektio-, posteri- ja workshop-esitelmiä on mukana yli 60.

Kotimaisten osallistujien lisäksi ulkomaisia vieraita saapuu Vaasan yliopistolle mm. Ruotsista, Saksasta, Italiasta, Puolasta sekä Etelä-Koreasta.

Uutuutena symposium tarjoaa tänä vuonna ensimmäistä kertaa mahdollisuuden työpajamuotoiseen työskentelyyn. Symposiumin kolme työpajaa tarkastelevat rajoihin liittyviä ilmiöitä teknisen viestinnän kontekstissa, laaja-alaisesta humanistisesta näkökulmasta sekä vähemmistöjen identiteettien muodostumiseen liittyen.

Symposiumin nettisivut ja ohjelma