Journalismituotteen kehittäminen ja markkinointi 30-50-vuotiaille käyttäjäymmärryksen perusteella
Vaasan yliopisto, Seamk ja Ilkka-Pohjalainen selvittävät pilottitutkimushankkeessa, millainen journalistinen tuote puhuttelee suurta ja vaikeasti tavoitettavissa olevaa journalismiin sitoutumatonta 30–50-vuotiaiden kohderyhmää niin, että he pitävät sitä maksamisen arvoisena. Hankkessa tutkitaan, miten journalismituote kannattaa markkinoida kyseiselle kohderyhmälle. Tarkoituksena on kehittää kohderyhmälle sisällöltään ja muodoltaan sopiva journalistinen tuote, jota ryhdytään tekemään ja markkinoimaan Ilkka-Pohjalaisessa. Hanketta rahoittaa Media-alan tutkimussäätiö.
Vastaa hankkeen journalismikyselyyn
Journalismikysely 30-50-vuotiaille (kysely on avoinna heinäkuun loppuun 2024)
Hanke järjestää tutkimustyöpajat
Ke 29.5. Seinäjoki
klo 10-16 Pääkirjaston Jaaksi 3 -salissa
klo 17-19 Hyllykallion Prismassa
To 30.5. Kurikka
9.30-15.30 Kurikan kampuksella
16-19 Kurikan pääkirjastossa
Ma 3.6. Isokyrö
14-19 Isonkyrön kirjasto
Ti 4.6. Vaasa
9-11 Tiedekirjasto Tritoniassa
12-18 Palosaaren kirjastossa
Ke 5.6. Vaasa
11-14 Palosaaren tori