Pankkien kuluttajaviestintä ja yhteiskuntavastuu

Tutkimushankkeessa tarkastellaan, kuinka suomalaiset pankit osallistuvat säästämistä, sijoittamista ja talousosaamista koskevaan keskusteluun sosiaalisessa mediassa. Pankkien viestintää tarkastellaan erityisesti yritysten ja yhteiskunnan välisten suhteiden, yrityskansalaisuuden ja yritysvastuun näkökulmista. Vaasan Aktia-säätiö rahoittaa hankkeen ensimmäistä vaihetta.

Projektin nimi: Pankkien kuluttajaviestintä ja yhteiskuntavastuu, jatkoa projektille Pankkien viestintä ja talouspuhe sosiaalisessa mediassa

Projektin kuvaus: Tutkimushankkeessa tarkastellaan, kuinka suomalaiset pankit osallistuvat säästämistä, sijoittamista ja talousosaamista koskevaan keskusteluun sosiaalisessa mediassa. Pankkien viestintää tarkastellaan erityisesti yritysten ja yhteiskunnan välisten suhteiden, yrityskansalaisuuden ja yritysvastuun näkökulmista. 

Projektin johtaja Vaasan yliopistossa: Apulaisprofessori Heidi Hirsto
Projektin kesto: 1.4.2019-30.4.2020
Rahoittaja, rahoittajat: Vaasan Aktia -säätiö
Ulkoinen rahoitus (euroa): 10.000 euroa
Tutkimusryhmä: Viestintätieteiden tutkimusryhmä
Yhteyshenkilö/t: Heidi Hirsto

Kesto
Hankkeen kesto
-
Budjetti
Ulkoinen rahoitus
10 000€
Yksiköt ja ryhmät
Hankkeeseen osallistuvat Vaasan yliopiston toimijat
Viestintätieteet
Henkilöt
Vastuuhenkilö Vaasan yliopistossa
Yhteyshenkilöt
Hanketta koordinoiva organisaatio