Vastuullinen kuluttajamarkkinointi

Image

Akateemisille kumppaneille

Kutsumuksemme on auttaa kuluttajakansalaisia, yrityksiä, yhteiskuntaa ja maapalloa kukoistamaan. Arvostamme poikkitieteellistä yhteistyötä sen tarjoaman innovaatiopotentiaalin vuoksi. Yhdistämme käsitteellisiä ideoita liiketalous-, luonnon- ja yhteiskuntatieteistä ymmärtääksemme tosielämän ilmiöitä kokonaisvaltaisesti. Tämä lähestymistapa mahdollistaa hedelmällisen yhteistyön akateemisesti kunnianhimoisten tutkimushankkeiden kanssa. 

Tarkastelemamme teemat koostuvat esimerkiksi kuluttajien senso-emotionaalisista ruokakokemuksista, uusien kestävien kaupallisten ratkaisujen omaksumisesta ja yksilöllistettyjen terveyspalveluiden hyväksymisestä. Suosimme kvantitatiivisia tutkimusmetodologioita lomakekyselyistä kenttäkokeisiin. Pyrimme julkaisemaan tutkimustuloksemme arvostetuissa akateemisissa lehdissä. Tieteellisen vaikuttavuuden maksimoimiseksi kannatamme julkaisujemme kirjoittamista yhdessä eri alan asiantuntijoiden kanssa. 

Tohtoriopiskelijoille

Kutsumme uusia lahjakkuuksia liittymään tiimiimme. He kasvavat kanssamme tutkijoiksi, joille löytyy uramahdollisuuksia yliopistosta, teollisuudesta ja julkiselta sektorilta. Toivotamme tervetulleiksi kaikki energiset, välkyt, itsenäiset ja rohkeat muutoksentekijät. Tarjoamme pehmeän laskun maanläheiseen tiimiimme, tarjoten sosiaalista ja emotionaalista tukea heti ensimmäisestä päivästä lähtien. Opastamme opiskelijoita heidän jokaiselle askeleellansa kohti tohtorin tutkintoa. Pyrimme kytkemään heidät hyvin rahoitettuihin hankkeisiin korkealaatuisen datan saamiseksi väitöskirjoja varten.

Osana ohjelmaamme, tohtoriopiskelijat pääsevät ratkomaan nykymaailman polttavia haasteita, kuten:

  • Mitkä tekijät vaikuttavat kuluttajakansalaisten halukkuuteen hyväksyä uudelleen käytettävät tuotepakkaukset osaksi arkeaan?
  • Miten yksilökeskeiset motivaatiot, kuten oma hyvinvointi, voidaan valjastaa palvelemaan kulutuksen vähentämistä?
  • Kuinka kestävät ruokavalinnat, kuten lihaa korvaavien tuotteiden suosiminen, voidaan valtavirtaistaa?

Yrityskumppaneille, medialle ja päättäjille

Tutkimuksemme ohjaa organisaatioita suunnittelemaan ja toteuttamaan vastuullista kulutusta edistäviä toimia. Autamme yrityksiä ja voittoa tavoittelemattomia tahoja luomaan kuluttajalähtöisiä tuotteita ja palveluita, saamaan markkinaymmärrystä, rakentamaan puhuttelevia brändejä, ja kehittämään yhteiskunnallista hyvinvointia ja kestävää kehitystä palvelevia markkinointiratkaisuja. Jatkuva yhteistyömme lukuisten eurooppalaisten elintarvike-, teknologia- ja pakkausyritysten kanssa tekee meistä erilaisen tutkimuspalvelutoimittajan. Haluamme kumppaneidemme loistavan innovaatioiden ja uuden liiketoiminnan kärkijoukoissa!

Tutkimusohjelmaa johtaa Professori Harri Luomala.

Yhteystiedot 

Email: harri.luomala@uwasa.fi